کد خبر: 944353
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
گزارش خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات از واکنش هواداران فوتبال به ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها
مواجهه منتقدان و موافقان کی‌روش پس از ناکامی ایران در جام ملت‌ها، این مربی را در تیررس شدیدترین انتقادات و البته حمایت‌ها قرار داده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: ورزشگاه زاید اسپورت سیتی ابوظبی در شرایطی فردا شب شاهد فینال جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های قطر و ژاپن است که خیلی از هواداران کشورمان امیدوار بودند که ایران یک پای فینال باشد. با این حال شکست مقابل ژاپن سبب شد تا عده زیادی از هوادارانی که امیدوارانه و با هزینه‌های سنگین خودشان را از ایران به امارات رسانده بودند، ناامیدانه به ایران برگردند.

پشیمانم
علی که خود را از گیلان، شمالی‌ترین نقطه کشور به جنوبی‌ترین همسایه ایران رسانده بود، در پرواز برگشت دوبی - تهران، از این تصمیمش پشیمان است و می‌گوید: «ما همه این راه را آمدیم تا بازی تیم ملی را ببینیم. متأسفانه بچه‌های تیم ملی کم‌لطفی کردند و واقعاً نمی‌دانم چه باید بگویم. همیشه حسرت به دل مانده‌ایم و می‌مانیم و هر بار یک دلیل دارد که سبب می‌شود حسرت ما بیشتر شود. خستگی در تنمان ماند و واقعاً پشیمانم و فکر نمی‌کنم دفعه بعد تصمیم بگیرم که برای تماشای بازی‌های تیم ملی اینقدر هزینه کنم.»
این هوادار که برای تماشای دو بازی تیم ملی در امارات نزدیک به ۱۰ میلیون تومان هزینه کرده است، کی‌روش را مقصر می‌داند: «ما قبل از بازی با چین به امارات آمدیم و بعد از این بازی هم بلیت برگشت داشتیم. وقتی دیدیم تیم ملی خوب نتیجه می‌گیرد، بلیت را کنسل کردیم و با توجه به چارتر بودن کل پول بلیت سوخت شد. کلی هزینه دیگر هم کردیم و ماندیم تا بازی با ژاپن را ببینیم. هواداران دیگری مثل ما هم برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه آمده بودند و سنگ‌تمام گذاشتند، اما چه فایده. مقصر کی‌روش است، بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کرد که حق‌شان نبود. این در حالی بود که این همه بازیکن خوب داشتیم، اما خیلی از بازیکنان شایسته جایی در تیم ملی نداشتند. تاوان دعوت نکردن خیلی از این بازیکنان را ما در بازی با ژاپن دادیم.»

دست کی‌روش بسته بود
میثم هم از قائمشهر خودش را به امارات رسانده بود، او هم برای دو بازی نزدیک به ۸ میلیون تومان هزینه کرده است. میثم برخلاف علی از کی‌روش راضی است و او را مقصر نمی‌داند: «بازی با ژاپن روز بد ما بود. این در حالی بود که ژاپنی‌ها در پنج بازی گذشته خود نمایش خوبی نداشتند، اما مقابل ایران بهترین نمایش‌شان را داشتند. درست است مهدی طارمی مقابل ژاپن نبود و خیلی سخت بود، اما واقعاً دست همه بچه‌ها و آقای کی‌روش درد نکند. ما ایرانی‌ها نمک‌نشناس نیستیم و به خاطر کی‌روش بود که هشت سال است در رده اول آسیا هستیم.»
این هوادار مازندرانی معتقد است فوتبال ایران با کی‌روش به دنیا شناسانده شد: «تیم ملی‌مان را تا قبل از آمدن کی‌روش تنها با علی دایی که بایرن‌مونیخ بازی می‌کرد، می‌شناختند و برخی‌ها حتی اسم ایران را هم نشنیده بودند. با آمدن کی‌روش، اما فوتبال ایران در دنیا شناخته شد. از زمان آمدن این مربی بود که دوباره دروازه‌های فوتبال اروپا به روی بازیکنان کشورمان باز شد و چندین بازیکن لژیونر شدند. به عنوان یک هوادار از این مربی راضی‌ام، اما دستش برای کار‌های بیشتر بسته بود. باید امکانات در اختیارش می‌گذاشتند، چراکه او می‌توانست خیلی کار‌ها بکند.»

مربی‌ای که جام نیاورد باید برود
محمد، راننده تاکسی خط ویژه فرودگاه امام خمینی است. او، اما برخلاف میثم از منتقدان کی‌روش است کفه ترازو به سمت کسانی که به کی‌روش نقد دارند، سنگینی کند. محمد می‌گوید وقتی یک مربی جام نمی‌آورد باید برود: «از لحاظ فنی وقتی جام نمی‌آورید باید بروید. در فوتبال دنیا جام مهم است. متأسفانه کی‌روش طوری به همه توهین می‌کرد و نگاهی از بالا به پایین داشت که این برای ایرانی‌ها آزاردهنده بود. او بازی‌های لیگ را رها کرده بود و به لژیونر‌ها بها می‌داد. در همین مسابقات علیرضا جهانبخش چه کار کرد؟ رامین رضاییان را دیدید؟ اصلاً کنعانی‌زادگان در کدام تیم بازی می‌کند که دعوت می‌شود. جای سیدجلال خالی بود و باید در جام ملت‌ها بازی می‌کرد. در جام جهانی بهترین بازیکنان تیم، ملی‌پوشانی بودند که در لیگ بازی می‌کردند، اما کی‌روش بیش از حد به لژیونر‌ها تکیه کرد.»
محمد معتقد است که عیار واقعی تیم ملی مقابل ژاپن مشخص شد: «باید قبول کنیم که در جام ملت‌ها بد بودیم. نگاه کنیم که مقابل چه تیم‌هایی پیروز شدیم، تنها تیم نسبتاً قوی‌ای که قبل از بازی با ژاپن با آن بازی کردیم، عراق بود که به یک تساوی رسیدیم. برابر ژاپن، اما تیم ملی عیار واقعی خودش را نشان داد. کی‌روش که می‌گویند از نظر فنی خوب کار کرده، بعد از گل دوم ژاپن برای برگشت تیم به بازی چه کاری انجام داد؟ بازی تیم ملی مبتنی بر سانتر از جناحین و پرتاب اوت شده بود! یک زمانی به مربیگری پروین و فوتبال علی‌اصغری گیر می‌دادند.»
این راننده تاکسی نسبت به عصبی بودن بازیکنان و برخورد‌های تلافی‌جویانه‌شان برابر منتقدان هم انتقاد دارد: «در مورد سردار آزمون هم بحث دارم. رفتار این بازیکن را در مواجهه با منتقدانش نمی‌پسندم. مگر به بازیکنان قبلی تیم ملی فحش نمی‌دادند، آن هم رکیک‌تر؟ وقتی آزمون در بازی با چین رو به دوربین به کسانی که به او در جام جهانی انتقاد داشتند، هیس نشان می‌دهد، تمام می‌شود و دیدید که در بازی با ژاپن چیز خاصی از آزمون ندیدیم. بازیکنان نمونه کوچکی از جامعه هستند. این اعتراض و عصبیت بازیکنان در زمین بازی نسبت به داور همان اعتراض ما مردم در سطح شهر به یکدیگر است. همه با هم درگیر هستند، آبرو برای ما نگذاشتند. ما باختیم؛ هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار