کد خبر: 944346
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
تا دیروز اصلاح‌طلبان می‌گفتند باید مشکلات‌مان را با اروپا و امریکا حل کنیم، حالا می‌گویند چرا علیه اسرائیل حرف می‌زنیم! متوجه شده‌اند که اروپا قابل اعتماد نیست، اما هنوز هم نمی‌دانند راه درست کجاست.
روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «باید از اتحادیه اروپا جدا شد» نوشت: «از مدت‌ها قبل لزوم دل نبستن به اتحادیه اروپا را گوشزد کرده بودم… مشکلات ما با امریکا قبل از ترامپ و خصومتی است که از اول انقلاب نسبت به اسرائیل اعلام کردیم که اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود و هنوز هم در بدنه نویسی موشک‌هایمان همین کار را می‌کنیم. ظرف چند روز گذشته هم مقامات سپاه به این موضوع اشاره کردند…با توجه به اینکه ترامپ روی قلمدوش لابی‌های یهودی در امریکا به قدرت رسیده، اصلی‌ترین هدفش این است که ایران را از حوزه‌های نفوذی که در خاورمیانه ایجاد کرده مثل عراق و سوریه و لبنان و یمن خارج و وادار کند که ایران دیگر هیچ نوع تهدیدی برای اسرائیل نباشد. مخصوصاً مسئله موشک‌ها که می‌تواند تهدید مستقیمی علیه اسرائیل تلقی شود، خاتمه پیدا کند. چیزی که آقای لودریان هم به این موضوع اشاره کرد که اگر با ایران روابط بانکی برقرار کنیم، لازمه‌اش این است که ایران به سه موضوع تعهد دهد؛ متوقف کردن فعالیت‌های موشکی، رعایت حقوق بشر و مسئله دست برداشتن ایران از تهدیداتی که در منطقه اعمال می‌کند».
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «مشکل اصلی ما با امریکا بر سر اسرائیل است که به عنوان یک هدفگذاری مهم از انقلاب در سیاست منطقه‌ای ما مطرح شده و همه فشار امریکا روی مسئله اسرائیل و این نفوذ گسترده‌ای است که ایران در خاورمیانه پیدا کرده است. پوسته داخلی و تحریم‌هایی که علیه ما به خاطر نگاه و تصمیماتی است که در مورد اسرائیل داریم».
مواضع اصلی امام خمینی و رهبر انقلاب و سیاست کلی جمهوری اسلامی در فضایی آزاد نقد می‌شود و نقد هم اشکالی ندارد؛ اما مشکل اشتباه همواره این طیف است که تصور می‌کند ایراد را باید در جریان خودی جست‌وجو کند و راه حل مشکلات در روابط بین‌الملل را تغییر رفتار ایران و همراه شدن با زورگویی‌های غرب می‌داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار