کد خبر: 944342
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
در مصلای امام خمینی تهران به نمایش درآمد
این روز‌ها و در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز انقلاب اسلامی، جای جای کشور به نمایشگاهی از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب تبدیل شده است. گرچه دشمنان نظام اسلامی با استفاده از رسانه‌های پرتعداد خود می‌کوشند، با ترسیم چهره‌ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی، کشور را در پیگیری اهداف انقلاب ناکارآمد جلوه دهند، اما واقعیت‌های بیرونی خلاف این ادعا‌ها را ثابت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران امروز در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری‌های نوین دست برتر را در منطقه و بلکه جهان دارد. در حوزه دفاعی نیز به رغم تحریم‌های گسترده که از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد، فرزندان متعهد و انقلابی ایران اسلامی توانسته‌اند، در توان دفاعی به ترازی از قدرت بازدارندگی برسند که امروز هیچ کشوری حتی جرئت فکر کردن تهاجم نظامی به ایران را ندارد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: روز گذشته مصلای امام خمینی درتهران، شاهد افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی کشور با عنوان «اقتدار ۴۰» بود که با حضور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح طی سخنانی در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت تجهیزات، گفت: ما امروز آماده تولید انبوه و صادرات همه این تجهیزات هستیم. در این نمایشگاه ۵۰۰ محصول در ۱۱ حوزه، از تسلیحات سبک تا زرهی و هوایی و موشکی و دریایی به نمایش گذاشته شده و مردم می‌توانند از نزدیک با این توانمندی‌ها آشنا شوند. وی افزود: نمایشگاه اصلی هوایی نیز از فردا (امروز) در فرودگاه مهرآباد آغاز به کار می‌کند. سرلشکر باقری با بیان اینکه ما در برخی حوزه‌ها مثل پهپاد جزو قدرت‌های برترجهانی هستیم، تصریح کرد: امروز ما آمادگی تولید انبوه و صادرات تمامی این محصولات را داریم. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: ما در پیش از انقلاب فقط قابلیت مونتاژ تسلیحات انفرادی را داشتیم و وضعیت امروز ما قابل مقایسه با قبل نیست.
این نمایشگاه که با مشارکت ستادکل نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی برگزار شده است، در دو فضای داخلی و روباز، انواع تجهیزات نظامی در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، راداری، پدافند، زرهی، سلاح‌های سبک و... به نمایش گذاشته شده است و عموم مردم می‌توانند از امروز به مدت ۱۰ روز از دستاورد‌های دفاعی کشور دین کنند.

پهپاد‌های رزمی سپاه در معرض نمایش عموم
یکی از جذابیت‌های این نمایشگاه، نمایش جدیدترین پهپاد‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. به گزارش فارس در این نمایشگاه نمونه جدید پهپاد شاهد‌۱۲۹ که مجهز به ارابه‌های فرود جمع شونده است به نمایش درآمده است. همچنین شاهد ۱۲۹ با برد عملیاتی ۲ هزار کیلومتر و مداومت پروازی ۲۴ ساعته با یک بار سوختگیری، قادر به اجرای مأموریت‌های مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف با بمب و موشک است. این پهپاد همچنین به چهار تیر بمب هدایت شونده سدید مجهز است. سدید بمبی هدایت شونده با وزن ۳۴ کیلوگرم و مجهز به سر جنگی شدید الانفجار و ترکش شونده است و نحوه فعال شدن آن برخورد مستقیم به هدف است و همچنین می‌تواند به سامانه‌های هدایت اپتیکی، لیزری یا فروسرخ مجهز شود. از دیگر پهپاد‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه، پهپاد‌های خانواده سیمرغ یا همان RQ-۱۷۰ ایرانی است. پهپاد صاعقه-۲ که از آن در عملیات علیه مقر تروریست‌ها و سران گروهک‌های تکفیری در شرق فرات استفاده شد، از جمله پهپاد‌هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است. پهپاد صاعقه-۲ قابلیت حمل چهار بمب هوشمند را در محفظه داخلی خود دارد. پهپاد‌های مهاجر-۶ مجهز به موشک‌های قائم از دیگر جذابیت‌های این نمایشگاه است، که در معرض عموم قرار گرفته است.

کمان ۱۲ جدیدترین پهپاد بومی
یکی دیگر از جدیدترین محصولات دفاعی که برای نخستین بار در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح رونمایی شد، پهپاد ساخت متخصصان کشورمان با نام «کمان۱۲» است. این پهپاد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی ۱۰ ساعت قابلیت برخاستن از باند‌هایی با حداقل طول ۴۰۰ متر را دارد. کمان ۱۲ با شعاع عملیاتی ۱۰۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل محموله‌هایی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و حداکثر وزن آن هنگام برخاستن ۴۵۰ کیلوگرم است.

اخگر و اخلالگر شاهین هم به نمایشگاه رسید
موشک اخگر به‌عنوان جدیدترین سلاح پهپاد‌های ایرانی و پاد اخلالگر جنگ الکترونیک «شاهین» در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح به نمایش درآمد. موشک اخگر جدیدترین سلاح پهپاد‌های ایرانی است که از فاصله ۳۰ کیلومتری و از پهپاد قابلیت شلیک به سمت اهداف را دارد. اخگر که مجهز به یک موتور میکروجت است، با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت از سرجنگی هفت کیلوگرمی بهره‌مند است. همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه پاد اخلالگر و فریب هواپایه شاهین که روی جنگنده‌های نهاجا نصب می‌شود نیز برای نخستین بار به نمایش درآمده است. این پاد پس از فعال شدن قادر است رادار‌ها و تجهیزات الکترونیک نیرو‌های دشمن را در باند X. دچار اخلال کند.

جدیدترین موشک‌های ضدزره ایرانی
از دیگر جذابیت‌های نمایشگاه اقتدار ۴۰، رونمایی از جدیدترین موشک‌های ضدزره ایرانی با نام‌های توفان ۳-M و توفان ۷ است. تسنیم در توصیف این نوع از موشک‌ها نوشت: موشک توفان ۳-M و موشک توفان ۳ (که قبلاً رونمایی شده است)، تاپ اتک هستند و به این شکل عمل می‌کنند که پس از شلیک، موشک بالاتر از خط دید مستقیم خود را به بالای سر هدف رسانده و از طریق حسگر‌های مغناطیسی و لیزری، هدف را شناسایی کرده و سر جنگی خود را بالای هدف منفجر می‌کند. با رونمایی از آن، جمهوری اسلامی عملاً دو موشک تاپ اتک (حمله از بالا) در اختیار دارد.

موشک‌های بالستیک هم حضور دارند
و بالاخره اینکه نمایش موشک‌های بالستیک در مصلای تهران، نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. نگاهی توأم با شکوه و اقتدار که دوستان را به تحسین توانایی‌های فرزندان متخصص ایرانی و تعجب و بهت دشمنان وامی‌دارد. در جریان این نمایشگاه انواع موشک‌های زمین به زمین توسط یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه به نمایش درآمده است. همچنین در این بخش از نمایشگاه، موشک‌های بالستیک برد بلند خرمشهر، قدر اف، قدر اچ، عماد، سجیل به نمایش درآمده و در بخش میان برد و کوتاه برد نیز، موشک‌های قیام و موشک‌های شهاب ۱ و ۲، فاتح ۱۱۰ و ذوالفقار در معرض دید عموم گذاشته شده است. نمایش موشک‌های ضدکشتی هرمز و خلیج فارس نیز بخش دیگر از دستاورد‌های دفاعی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار