کد خبر: 944331
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
انتظار از جمال ساداتیان این است که به جای طرح موضوعات بلاوجه و شاید توهمی، تاکتیک و طراحی دیگری برای جلب نظر مخاطبان به نفع فیلم «متری شیش و نیم» اتخاذ کند.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده «متری شیش و نیم» در برنامه زنده سودای سیمرغ رادیو گفت‌وگو در خصوص مشکلات به وجودآمده برای فیلمش گفت: «برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها با محتوای فیلم مشکل دارند و مدعی شده‌اند و ما در حال تلاش و رایزنی برای حل مشکل نمایش فیلم هستیم و امیدوار هستم مشکل فیلم حل شود. شاید با حذف چند صحنه مشکل حل شود و شاید هم از رقابت در جشنواره باز بمانیم، اما من امیدوارم بدون ممیزی بتوانیم فیلم را برای علاقه‌مندان پرشماری که در انتظار تماشای فیلم هستند آماده کنیم.»
پیش از هر گونه داوری و قضاوت پیرامون مدعای ساداتیان و اینکه اساساً فیلم «متری شیش و نیم» از نظر محتوایی دارای اشکال است یا نه؟ باید آقای ساداتیان بگویند چرا در این بازه زمانی که عمر برترین تکنولوژی‌های دنیا به کمتر از ۴۵ دقیقه رسیده گمان کرده با ایجاد پروپاگاندای تصنعی آن هم با اتکا به «مشکل برخی سازمان‌ها و نهادها» با محتوای فیلم، قادر به فریب افکار عمومی و بالا بردن عطش مخاطبان برای دیدن این فیلم گردد؟! توهم توطئه‌آفرینی آقای ساداتیان در استخدام اصطلاحاتی مثل «برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها»، احتمالاً برای فریب افکار عمومی و کانالیزه کردن اذهان مخاطبان به سمت نهاد‌های ارزشی است که البته این اقدام تاکتیکی کهنه و پوسیده است. چه اینکه شاید قبلاً و در ادوار گذشته این تاکتیک سوخته برای فضا‌سازی مصنوعی جهت منتقد و اپوزیسیون نشان دادن یک اثر از سوی صاحبان آن‌ها توانست تعداد اندکی از مخاطبان را به اشتباه بیندازد، اما واقعیت این است که مردم آبدیده در روزگار موج‌آفرینی‌های فیک، اما بسیار پیچیده تلگرامی، اینستاگرامی و... قطعاً در زمین آقای ساداتیان بازی نخواهند کرد و گول بازی تبلیغاتی وی را نخواهند خورد.
فیلم «متری شیش و نیم» با سرمایه‌گذاری نیروی انتظامی ساخته شده است و ساداتیان به جای اشاره مستقیم به نیروی انتظامی تلاش کرده این موقعیت را شاید با انگاره «تجاهل العارف» به نفع خودش و فیلم مذکور مصادره به مطلوب نماید. هر چند در این رابطه هنوز از سوی نیروی انتظامی هیچ خبر یا واکنشی اعلام نشده است.
انتظار از ساداتیان این است که به جای طرح موضوعات بلاوجه و شاید توهمی، تاکتیک و طراحی دیگری برای جلب نظر مخاطبان به نفع فیلم «متری شیش و نیم» اتخاذ کند، همچنین باید کسی مثل او که احتمالاً سابقه متنعم و منتفع شدن از عسلِ بیت‌المالِ مسلمین و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را در کارنامه دارد، متخلق به رفتار حسنه «نمک‌شناسی» باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
اشکال از خودماست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار