کد خبر: 944329
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
وزیر ارشاد وارد گود مبارزه با پولشویی در سینما شد
در تازه‌ترین واکنش به ورود پول‌های مشکوک به سینما و مبارزه با پولشویی در سینما، وزیر ارشاد بر لزوم شفافیت مالی سازمان سینمایی تأکید کرد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پرداختن به مسئله ورود پول‌هایی با منبع نامشخص به چرخه تولید سینما، به خصوص بعد از آنکه برخی از سرمایه‌گذاران شبکه نمایش خانگی و سینما درگیر پرونده‌های حقوقی فساد مالی شدند، به دغدغه‌ای جدی در سینما تبدیل شده است. این موضوع حتی بخش مهمی از نشست دبیر جشنواره فیلم فجر با رسانه‌ها را به خود اختصاص داد و ابراهیم داروغه‌زاده از قوه قضائیه خواست اگر اطلاعاتی درباره پولشویی در سینما دارد به سازمان سینمایی اطلاع دهد. اکنون مبارزه با پولشویی در عرصه سینما به سطحی بالاتر از سازمان سینمایی رفته و شخص وزیر ارشاد نیز به آن ورود پیدا کرده است. سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت‌وگویی با «تسنیم» داشته و می‌گوید: «هر چقدر در حوزه نظام سینمایی خودمان با شفافیت بیشتری حرکت کنیم، اعتمادسازی به حوزه سینما را می‌توانیم افزایش دهیم. یک بخشی از این پولشویی، به متولیان حوزه سینما برمی‌گردد، به همین خاطر مسئله شفافیت را به طور جدی در سازمان سینمایی آغاز کردیم تا جلوی تشدید این اتفاق ناراحت‌کننده که بدنه مقدس هنر را لکه‌دار کرده، گرفته شود.»
وزیر ارشاد می‌افزاید: «خواستیم از سازمان سینمایی این شفافیت مالی آغاز شود که به ما نگویند رطب خورده نمی‌تواند منع رطب کند! این حرکت از سال گذشته شروع شده و چند صباحی است گسترش بیشتری پیدا کرده است تا سازمان سینمایی بهتر بتواند از جوانان این عرصه و استعداد‌های ناب حمایت و مسیر حمایت‌های خودش را درست تعریف کند. ضرورت دارد جشنواره‌ها را معنادار کند و نظام شفاف مالی را درون خودش به‌عنوان سازمان حمایت‌کننده و متولی اصلی سینما سامان بخشد.»
وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به اینکه با پنهان‌کاری، سازمان سینمایی به تعالی نمی‌رسد، تأکید می‌کند: «بی‌تردید اگر بتوانیم در یک فضای شفاف در نظام مالی سینمایی حرکت بکنیم این اتفاق برای صنعت سینما خوشایند خواهد بود. این‌گونه نیست که اگر ما با پنهان‌کاری در این عرصه گام برداریم، صنعت سینما حرکت رو به رشد خودش را داشته باشد! ممکن است در کوتاه‌مدت رونق‌های مقطعی پیدا کند، اما این رونق دائمی نخواهد بود. صنعت سینمای پایدار حتماً با یک نظام شفاف مالی پایدار می‌تواند اتفاق بیفتد، در همین مسیر طبعاً صنف سینما بیش از هر مجموعه‌ای می‌تواند این قسمت را جدی‌تر دنبال کند.»
مبارزه با پولشویی اکنون به خواسته‌ای عمومی در میان سینماگران تبدیل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار