کد خبر: 944302
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
ظریف:
وزیر امور خارجه گفت: مردم ما آموخته اند که مشکلات خود را با برخی سیاست‌ها از طریق صندوق رای بیان کنند. این یک شرایطی را برای کشور ایجاد کرده که همه ما همواره این احساس را داریم که ...
جوان آنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در واکنش به مستند تهران دمشق گفت: این مستند، مستندی بسیار جالب و عمیق بود و از خطراتی که می‌تواند جوامع را تهدید کند خبر می‌داد.

وی ادامه داد: محتوای این مستند نشان دهنده این واقعیت است که کسانی که دنبال ایجاد تفرقه در یک کشور هستند قطعا به دنبال مصلحت آن مردم نیستند و اهداف دیگری دارند.

مردم ایران آموخته‌اند که نظرات و نگرانی‌های خود را از طریق صندوق‌های رای و با انتخابات بیان کنند

ظریف با تاکید بر این نکته که به لطف خداوند جمهوری اسلامی فاصله زیادی از وضعیت مشابه رخ داده در سوریه دارد، گفت: گرچه بدخواهان ما چنین تصوراتی را در خیال خام خود پرورانده‌اند، ولی این واقعیت از اهمیت بالایی برخوردار است که مردم ایران تاکنون توانسته‌اند نظرات و نگرانی‌های خود را پای صندوق‌های رای و با انتخابات نشان دهند.


مردم ما آموخته‌اند اگر نظر مخالفی دارند از طریق صندوق رای بیان کنند/ مشخصه مشترک و اصلی بدخواهان ایران پیش بینی‌های اشتباه آنهااست

مردم ما آموخته‌اند یک روش تغییر در برابر دیدگاهی که با آن موافق نیستند، حضور پای صندوق رای است

وزیر امور خارجه تصریح کرد: مردم ما آموخته‌اند که مشکلات خود را با برخی سیاست‌ها از طریق صندوق رای بیان کنند. این یک شرایطی را برای کشور ایجاد کرده که همه ما همواره این احساس را داریم که اگر با یک دیدگاه موافق نیستیم، می‌توانیم آن را از طریق صندوق رای عوض کنیم و حتما یک روش تغییر است.

وی ادامه داد:، اما همواره باید نگران حرکت‌هایی باشیم که بیشتر به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم هستند تا اهداف دیگران را تامین کنند و توجه به این نکته و نگاه به شرایطی که ممکن است شاید شرایط حداکثری و نگرانی فوری نباشد، اما می‌توان این طور تصور کرد که چنین برنامه‌هایی را برای ما نیز دارد.

مشخصه مهم و مشترک بدخواهان ایران آن است که تا به حال تمام پیش بینی هایشان غلط از کار درآمده است

ظریف ابراز امیدواری کرد همان طور که آرزو‌های آن‌ها برای ابتدای سال ۲۰۱۹ به باد رفت برای همیشه به باد برود البته افرادی که آرزو‌های دور و دراز برای ما دارند تا به حال خیلی از این خیالات را بیان کرده‌اند، اما مشخصه مهم این افراد این است که تا به حال همه پیش بینی هایشان غلط از آب درآمده و این یکی هم حتما غلط از کار درخواهد آمد.

ناسازگاران با ما مشکل شان بیش از اینکه جمهوری اسلامی باشد ایران است

وزیر امور خارجه در تشریح سخنان خود با محوریت اتحاد طیف‌ها و گروه‌های مختلف در ایران گفت: من احساس می‌کنم ممکن است بعضی در ایران فکر کنند شکست یک گروه پیروزی آنهاست در حالی که واقعیت این است که در دنیای کنونی این حرف را راجع به کشور‌های مختلف هم نمی‌توان زد و دنیا به شدت به هم پیوسته است. به عنوان مثال نمی‌توان گفت که در یک کشور محیط زیست را به قیمت خرابی محیط زیست همسایه بهبود می‌بخشم این منطقی نیست شما نمی‌توانید زباله را دورتر از منزل خود بسوزانید و امیدوار باشید که اثر آن به شما نرسد. همین وضعیت در مورد جنگ و نابسامانی اقتصادی هم مصداق دارد.

وی افزود: به اعتقاد من کسانی که سر ناسازگاری با ما دارند مشکل شان با جمهوری اسلامی نیست بلکه با ایران است و بیشتر به دنبال این هستند که ایران با این توانمندی و ظرفیت جغرافیایی، انسانی، سیاسی و منابع طبیعی را برای خود خطرناک بدانند.

حضور ایران با این ابعاد گسترده تسلط اقتصادی رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برد

ظریف با اشاره به این دیدگاه صهیونیست‌ها که معتقدند اسرائیل باید قدرت اصلی اقتصادی در منطقه باشد، گفت: بر این اساس صهیونیست‌ها حتی لیبرال‌ترین آن‌ها برای خود آینده‌ای را ترسیم کردند که در آن آینده صهیونیست‌ها با اعراب رابطه صلح آمیز دارند، اما برای اینکه به آمال خود برسند معتقدند رژیم صهیونیستی باید تسلط اقتصادی در منطقه خاورمیانه داشته باشد. با این حساب چنین شرایطی با حضور ایران آن هم با این ابعاد برای آن‌ها پذیرفتنی نیست و این دیگر به ضد انقلاب، انقلابی، محافظه کار، اصولگرا، اصلاح طلب و بی خط ربطی ندارد و به هر آدمی که ایران را کشور خود بداند مرتبط می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار