کد خبر: 944252
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز ۵۰۰ محصول دفاعی صد در صد ایرانی به نمایش درآمده است، گفت: آمادگی تولید انبوه و صادرات محصولات دفاعی را داریم.
 

جوان آنلاین: سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی و سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح امروز در مصلی حضرت امام خمینی(ره) تهران به نمایش در آمدند.

وی افزود: در این نمایشگاه ۵۰۰ محصول صددرصد ایرانی به نمایش درآمده که تا پایان ایام‌الله دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این محصولات در ۱۱ مجموعه تقسیم‌بندی شدند، گفت: مجموعه هایی از «صنایع دفاعی سبک» مانند انواع سلاح‌های انفرادی، خمپاره‌اندازها و توپخانه‌ها، «صنایع الکترونیکی و تحقیقات الکترونیکی» مانند سیستم های ارتباطی و مخابراتی و رادارها و ماهواره‌هایی که در بخش دفاعی ساخته شده و بعضا به مدار رفته، در کنار انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، هوا به هوا و ساحل به دریا در بردهای مختلف در نمایشگاه اقتدار ۴۰ به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های برتر جهانی در امر «پهپاد» است و انواع پهپادهای کشورمان در نمایشگاه اقتدار ۴۰ به نمایش درآمدند، گفت: همچنین ماکت هایی از ناوشکن ها و زیردریایی های ساخته شده توسط نیروی دریایی ارتش در این نمایشگاه آماده بازدید علاقمندان هستند.

سرلشکر باقری ادامه داد: موشک‌های زمین به زمین و نقطه‌زن جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه آماده بازدید علاقمندان هستند که یک نمونه از آنها با عنوان «سجیل» در شبستان مصلی و مابقی در محوطه بیرونی مصلی جاگذاری شده اند.

وی افزود: همچنین بخش اندکی از تجهیزات هوایی نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده و از فردا در فرودگاه مهرآباد بخش عظیمی از تجهیزات هوایی در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دستاوردهای به نمایش درآمده در نمایشگاه اقتدار ۴۰ تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی در وزارت دفاع و بخش‌های تحقیقاتی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج هستند که ساخته شده و به تولید رسیده‌ و هم در نیروهای مسلح استفاده می‌شوند و هم به سایر کشورها صادر می‌شوند.

به گزارش مهر، سرلشکر باقری با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌های این نمایشگاه سعی شده مقایسه‌ای با وضعیت صنعت دفاعی در قبل از انقلاب اسلامی انجام شود، تصریح کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی صرفاً خط مونتاژ بخشی از سلاح‌های سبک مانند سلاح ژ۳ انفرادی را داشتیم که قطعات آن از خارج از کشور می آمد و در کشور فقط مونتاژ می‌شد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها وسایلی مانند کلاه آهنی و پوتین در ایران تولید می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه دستاوردهای امروز دفاعی جمهوری اسلامی ایران،‌ لطف الهی و تلاش و ایثار همه دست‌اندرکاران و دانشمندان کشور است، خاطرنشان کرد: امروز اعلام می‌کنیم که آمادگی تولید انبوه و صادرات تمام این محصولات وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار