کد خبر: 944201
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
رکوردی که پرسپولیس را کباب کرد
استقبال پرشور و پرتعداد هواداران پرسپولیس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، به خصوص فینال این رقابت‌ها کار دست نایب‌قهرمان آسیا داد و سرخپوشان را نقره‌داغ کرد.
دنيا حيدری
سرویس ورزش جوان آنلاین: آسیا همچنان از شور و علاقه هواداران فوتبال ایران و حضور پرتعداد آن‌ها در مسابقات مختلف هیجان‌زده می‌شود. این علاقه همواره باعث مباهات فوتبال ایران شده، چه زمانی که نقل می‌شود هواداری برای رفتن به روسیه و تماشای بازی تیم ملی اتومبیل خود را به فروش می‌رساند و چه زمانی که می‌بینیم اکثر بلیت‌های بازی با عراق را تماشاگران ایرانی خریداری کردند، به‌طوری‌که عراقی‌ها به رسانه‌های خودی گله می‌کنند که عدم توجه لازم آن‌ها بوده که باعث شده سکو‌ها در اختیار ایرانی‌ها قرار گیرد، اما گاهی این شور و هیجان می‌تواند دردسرساز شود. درست مثل بازی با السد یا فینال لیگ قهرمانان که استقبال چشمگیر از این بازی‌ها جریمه‌ای سنگین و البته عجیب را برای پرسپولیس به دنبال داشت که به جرئت می‌توان از آن تحت عنوان پوست کندن یا نقره‌داغ شدن سرخپوشان توسط AFC یاد کرد.

استقبال دردسرساز!
سکو‌های ورزشگاه آزادی در بازی برگشت با کاشیما آنتلرز ژاپن جای سوزن انداختن نبود. نه اینکه بیش از ظرفیت ورزشگاه بلیت فروخته شده باشد، نه، اما استقبال از این بازی به اندازه‌ای بود که هزاران نفر پشت در‌های ورزشگاه مانده بودند و بعد از پایان بازی، هواداران برای خروج از آزادی اندکی با مشکل مواجه شدند. مشکلاتی که البته برای فوتبال ایران و حتی هوادارانش طبیعی است، اما نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مسئله کاملاً متفاوت است، به طوری‌که برای عدم تکرار این مسئله، پرسپولیس را با جریمه‌ای سنگین مجازات کرده تا این اتفاق در دیگر بازی‌ها رخ ندهد و تکرار نشود!
سازماندهی بازی و مسدود شدن پله‌های عبور و مرور تماشاگران بعد از بازی با السد به دلیل حضور پرتعداد هواداران پرسپولیس جریمه‌ای ۳۰ هزار دلاری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس به دنبال داشت. جریمه‌ای که بدون شک تمام بازی‌های لیگ برتر را شامل می‌شد اگر نظارت همه این دیدار‌ها بر عهده AFC بود. جریمه‌ای که می‌تواند مسئولان برگزارکننده مسابقات در ایران را به صرافت تغییر رویه در سازماندهی هواداران بیندازد، اما پرسپولیس نه یک‌بار که دو بار به این روش جریمه شده، چراکه این اتفاق در بازی با کاشیما نیز تکرار شد. جریمه‌ای که شاید برای دومین بار شامل حال پرسپولیس نمی‌شد اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا احکام انضباطی خود را بازی به بازی اعلام می‌کرد و صدور آن را به هفته‌ها بعد از پایان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا موکول نمی‌کرد.

تکرار اشتباه!
در واقع رأی AFC برای این اتفاق در دیدار فینال با کاشیما مشابه بازی با السد است، اما با یک تفاوت. پرسپولیس علاوه بر پرداخت ۳۰ هزار دلار دیگر، به انجام یک بازی بدون تماشاگر در اولین دیدار آسیایی خود در ورزشگاه آزادی محکوم شده، حکم عجیبی که می‌توان گفت: پرسپولیس به دلیل حضور پرتعداد و پرشور هوادارانش مجبور به تحمل آن است!
کنفدراسیون آسیا همچنین تأکید کرده که این رأی به صورت تعلیقی بوده و چنانچه پرسپولیسی‌ها چنین رفتاری را تا دو سال دیگر تکرار کنند، این محرومیت مجدداً اعمال می‌شود! باشگاه پرسپولیس همچنین به دلیل مشکلاتی که در بلیت‌فروشی داشته نیز به پرداخت ۱۵ هزار دلار محکوم شده است. در صورتی که این مشکلات تکرار شود، پرسپولیس مجدداً جریمه خواهد شد. در حقیقت پرسپولیس بابت آنچه در فوتبال ایران یک امر کاملاً طبیعی است که همه با آن خو گرفته‌اند، باید طی ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۵ هزار دلار به AFC بپردازد!

سکو‌های خالی در اولین بازی
مهم‌تر از جریمه مالی، اما سکو‌های خالی آزادی در نخستین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست! نخستین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۱۴ اسفند در آزادی برگزار می‌شود و نماینده سرخپوش ایران در این دیدار به مصاف برنده بازی النصر با پیروز دیدار پاختاکور ازبکستان - نیروی هوایی عراق می‌رود. دیداری که طبق حکم AFC به دلیل محرومیت پرسپولیس از حضور هوادارانش در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار