کد خبر: 944183
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
رسول سنایی‌راد
دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی برای پاسداشت مجاهدت‌ها و مبارزات خونین علیه رژیم استبدادی و وابسته پهلوی و همچنین بیان دستاورد‌های این انقلاب شکوهمند است که در شرایط سخت توطئه، دشمنی، سخت‌گیری و تحریم به دست آمده است. دشمنانی که از روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی همواره وعده سقوط چند ماهه نظام جمهوری اسلامی و شکست انقلاب را داده و این وعده کذایی را برخی سران اروپایی و امریکایی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب تکرار کردند.
از این رو میزان دستاورد‌های انقلاب اسلامی به تناسب موانع و دشمنی‌های پیش روی ان باید سنجیده شود که چهار گروه عمده بوده و هستند:
۱- کشور‌های بیگانه‌ای که از سقوط رژیم وابسته پهلوی متضرر شده و از پیام‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی احساس تهدید کرده‌اند و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال‌های پایانی جنگ دو بلوک شرق و غرب علیه انقلاب و نظام اسلامی کشورمان دشمنی داشته و در حمایت از گروهک‌های ضدانقلابی و متجاوزان بعثی از هیچ ظلمی دریغ نورزیدند و امروز هم مستقیم و یا نیابتی در برابر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
۲- وابستگان به رژیم دیکتاتوری پهلوی که با سقوط آن رژیم منحوس منافع خود را از دست رفته دانسته و تاکنون به دنبال شکست انقلاب اسلامی بوده‌اند. گروهک‌های سلطنت طلب، خانواده پهلوی و برخی کارگزاران آن دوره در این گروه جا می‌گیرند که از جنگ مسلحانه و کودتای نظامی تا حضور در اتاق‌های فکر دولت‌های غربی و تلاش برای تبدیل اعتراضات داخل به شورش در داخل نقشه بی ثبات‌سازی توسط باند حاکم بر کاخ سفید را دنبال کرده و می‌کنند.
۳- گروهک‌های مخالف سیاست و حاکمیت دینی که با جمهوری اسلامی تعارض معرفتی و اعتقادی داشته و در طیفی از نیرو‌های غربگرا تا کمونیست و شبه سوسیالیست را شامل شده و برای تغییر نظام و شکست انقلاب اسلامی از اقدامات رفرمیستی نرم تا تروریستی را در دستور کار داشته و دارند.
۴- گروهک‌های فرصت‌طلب و ریزشی که بعضاً همراه انقلاب بوده، ولی در ادامه از نظام و انقلاب بریده پای همراهی با سختی‌های انقلاب را نداشته و در دام محاسبات عناصر نفوذی یا مخالف نظام و انقلاب افتاده و بسترساز برخی خواسته‌ها و اقدامات سه گروه فوق به حساب می‌آیند.
از این رو پیروزی انقلاب اسلامی با چند هزار شهید و مفقود انجام شده، ولی نگهبانی و تثبیت نظام برامده از آن بیش از ۲۰۰ هزار شهید و مفقود گرفته و تنها خسارت مادی ناشی از جنگ تحمیلی ۱۰۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. میزان سختی‌ها و آثار منفی این دشمنی‌ها، توطئه‌ها و مانع تراشی نیز تا بدان پایه بوده که به زعم طراحان و مجریان می‌توانسته چند ماهه به سقوط و نابودی نظام منتهی شود. اما به برکت روحیه انقلابی و جهادی که خود دستاورد‌های انقلاب به حساب می‌آید، انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی رسییده که همچون پیروزی انقلاب بر رژیم منحوس پهلوی شبیه معجزه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار