کد خبر: 944180
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
بی‌تدبیری و سوء مدیریت مسئولان در ترمیم سیل‌بند‌ها و مدیریت سیلاب‌ها و باز شدن ناگهانی دریچه‌های سد‌های دز و کرخه تعداد زیادی از روستا‌ها و شهر‌های استان خوزستان را در محاصــــره ســیلاب قــرار داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: بارش‌های سیل‌آسا و فراگیری سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان در روز‌های اخیر و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه روستا‌های اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه دزفول و شوشتر را دچار سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع کرد.
همچنین با شکسته شدن سیل‌بند‌ها و آبگرفتگی وسیع مزارع کشاورزی روستا‌های اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر زیر آب فرو رفت و خسارات زیادی را به بار آورد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان با انتقاد از مدیریت ضعیف مدیرعامل سازمان آب و برق اظهار کرد: سیل سال گذشته از پایین‌دست سد دز شهرستان دزفول شروع شد.
سیل بند‌های آلبوعفری، رفیع و شعیبیه شکسته و مزارع کشاورزی و منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.
شهر رفیع و چندین روستا به دستور استاندار خوزستان تخلیه شدند و مدیران استانی تا رسیدن شهر به وضعیت نرمال به دستور شریعتی ممنوع‌الخروج هستند.
وی تصریح کرد: سیل‌بند‌هایی که در سیل سال ۹۶ تخریب شده را باید تعمیر کنیم تا مشکلات دیگری برای مردم ایجاد نشود. متأسفانه ۱۶ روستا در سیل تا سقف زیر آب بوده و اگر در آینده به دلیل مدیریت ضعیف، سد دز خوب مدیریت نشود و سیلی رخ بدهد، باز هم مردم آسیب جدی می‌بینند.
بهدادمنش، عضو شورای شهر رفیع اظهار کرد: حجم آب در ورودی شهر رفیع بالا است و فقط ماشین‌های سنگین توانایی تردد دارند. اکنون تمام نیرو‌ها درحال فعالیت هستند که از پیشروی آب به سمت منازل مردم جلوگیری کنند.
عضو شورای شهر رفیع عنوان کرد: سیل‌بند رفیع هنوز ترمیم نشده است و عرض شکستگی سیل‌بند حدوداً سه برابر و کار مرمت سیل‌بند بسیار مشکل شده است.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به همراه دیگر مسئولان اجرایی پس از شکسته شدن سیل‌بند‌ها با حضور میدانی به همراه مسئولان اجرایی استان در محل‌های آسیب دیده حضور پیدا کرده و از نزدیک اقدامات لازم برای حل مشکلات مردم را پیگیری کرد.
استاندار خوزستان با توجه به وسعت سیلاب‌ها و احتمال ایجاد خطر برای ساکنان روستا‌ها دستور تخلیه چندین روستا در سطح استان را صادر کرد.
پس از این حادثه نیرو‌های امدادی، یگان‌های نظامی و شرکت‌های صنعتی منطقه کمک‌کار مردم در امر تخلیه روستا‌ها شدند.
خطر آبگرفتگی و سیلاب مدارس مناطق آسیب دیده و در معرض سیل استان را به تعطیلی کشاند.
بر همین اساس مدارس شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه، شوش، اندیکا و برخی از روستا‌های دزفول و شوش در تمام مقاطع تعطیل شد.
با افزایش کم سابقه دبی آب رودخانه‌های دز و کرخه و وارد آمدن خسارت به مناطق مختلف در سطح استان، نیرو‌های امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
ستاد بحران، نیرو‌های امدادی، راهداری، ماشین‌آلات سنگین برای کاهش و جلوگیری از خسارت‌ها تا اطلاع ثانوی به دستور استاندار خوزستان در آماده‌باش کامل و در محل مناطق آسیب دیده حضور دارند.
به دلیل سیلابی شدن برخی روستا‌ها و تخلیه آن‌ها توسط مردم چندین اردوگاه اضطراری در سطح استان خوزستان با محوریت جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شد.
بر همین اساس یک اردوگاه اضطراری در روستای «آهودشت» با ظرفیت ۵۰۰ نفر و یک اردوگاه اضطراری در روستای «خلف» برپا شد تا مردم سیل‌زده در آن‌ها مستقر شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
مدیریت سد دز اصلا برنامه مدیریت آبگیری سد را که باید در فروردین واردیبهشت باشد رعایت نمی کند وهر دوسال یکبار مردم را ببچاره کرده وپاسخگوی خسارات وارده هم نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار