کد خبر: 944120
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
پس از حذف تلخ برابر ژاپن
شکست تلخ و ناباورانه تیم ملی ایران مقابل ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، باعث شد تا در اولین گام کی روش مجبور به خداحافظی از تیم ملی شود. موضوعی که از چند روز پیش صحبت‌هایی مبنی از کنارگذاشتن او به گوش می‌رسید.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال درباره بازی ایران و ژاپن گفت: بچه‌ها بازی برابر ژاپن را در نیمه اول خوب شروع کرد. هر چند مثل بازی با چین نتوانست در بیست دقیقه اول سوار بر بازی باشد، اما در کل نیمه اول بازی خوبی را به نمایش گذاشت. آنچه مشخص بود درنیمه اول بچه‌ها مثل بازی با چین می‌خواستند توپ را از جناحین برای سردار ارسال کنند موردی که یردار در این بازی بسیار خوب یارگیری شده بود و خیلی اجازه سرزنی به آن‌ها داده نشد.
ذوالفقارنسب: کی روش باید می‌رفتوی افزود: ما وقتی گل اول را دریافت کردیم شوک ناگهانی به بچه‌ها وارد شد و بچه‌ها به لحاظ روحی وا دادند موضوعی که برای بازیکنان روانشناسی نشده بود. کادر فنی باید می‌دانست که در فوتبال هر اتفاقی خواهد افتاد و در صورت گل نخوردن نباید این قدر بازی را از دست بدهند. نکته مهم در گل اول اشتباه بازیکنان بود که مشغول اعتراض به داوری بودند که متاسفانه باعث گل خوردن شد. بعد از گل دوم تیم به کلی بازی را تمام شده دانست در حالی که زمان زیادی برای جبران وجود داشت. ژاپنی‌ها در این بازی بازیکنان ما را خیلی خوب آنالیز کرده بودند در حالی که ایران بعد از گل دوم هیچ تاکتیک و برنامه‌ای برای زدن گل نداشت.
ذولفقارنسب درباره اینکه چرا مدافعان ما دچار چنین اشتباه فاحشی شدند اظهار داشت: اعتراضات بی مورد که در دستور کار فنی کی روش است باعث شد تا دراین صحنه گل بخوریم. ببینید در چند بازی گذشته یکی از حربه‌های تیم ملی که کیروش اعتقاد زیادی به آن داشت همین موضوع داوری است. بار‌ها فغانی اعلام کرد که تیم ملی در بحث داوری خیلی انتقاد می‌کند موضوعی که منسوخ شده و نباید چینین هار‌هایی انجام بشود، اما می‌بینیم در یکی از بازی‌های حساس ما چنین اتفاقی می‌افتد و ما از این اتفاق گل اول بازی را دریافت می‌کنیم. چه بسا اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستیم بازی روبه جلو ادامه دهیم، اما همین اشتباهنبض بازی را از ما گرفت و شوک بدی به تیم ملی داد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از دریافت گل آرامش ساختار دفاعی ایران به هم خورد. مشخص بود تیم عصبی بازی می‌کند. کی روش هم در کنار زمین بجای اینکه بازیکنان را آرامش دهد لگد زیر بتری آب می‌زد. تا اینکه گل دوم را با پنالتی دریافت کردیم.. بعد از دریافت گل دوم شیرازه تیم از هم پاشید. تیم در این لحظات برنامه‌ای برای زدن گل اول نداشت. اما بر عکس حریف که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار شده بود با آرامش و تمرکز بیشتری کار می‌کرد و برای همین موفق شد به گل‌سوم را هم به ثمر برساند.
کارشناس فوتبال با اشاره به خداحافظی کی روش گفت: کی روش ۸سال در ایران بود و آ›نچه باید به فوتبال ما یاد می‌داد تا. به نظرم وقت رفتنش بود حتی اگر ما قهرمان جام هم می‌شدیم. به نظر او قبل از این بازی‌ها هماکری اش با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده بود. ما باید در سطح ملی تغییراتی انجام دهیم. رفتن او به نفع فوتبال ملی ما است. فوتبال ما نیاز به آرامش روحی دارد و باید مدتی بگذرد تا این آرامش بدست آید. فوتبال همین است یک روز، روی خوبش را نشان می‌دهد و یک روز روی بدش را. امیدوارم بازیکنان ما از اشتباهاتشان در این مسابقات تجربه اندوزی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار