کد خبر: 944113
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
شورای شهر تهران تصویب کرد
در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد که خودرو‌هایی که بالای یک میلیون تومان بدهی دارند به پلیس معرفی شوند.
سرويس اجتماعي جوان آنلاين: بعد از تصویب کلیات تعیین تکلیف عوارض وسایل نقلیه باری ترددکننده در شب در محدوده مرکزی شهر اعضای شورا بند‌های این لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

در ماده یک این لایحه آمده است که بر اساس سن ناوگان تا ۵ سال ۱۱۰ هزار ریال، ۵ تا ۱۰ سال ۲۲۰ هزار ریال و بالای ۱۰ سال ۳۳۰ هزار ریال عوارض پرداخت شود.

شهرداری ملزم است از ابتدای سال ۹۸ نسبت به اخذ عوارض تردد شبانه از کامیون‌های بالای ۶ تن که از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح در محدوده کامیون ممنوع شهر تردد می‌کنند بدون اخذ باربر از سامانه حمل‌ونقل کالا و بار عوارض دریافت کنند که این موضوع به تصویب شورا رسید.

همچنین در ماده ۲ این لایحه آمده است که خودرو‌هایی که بالای یک میلیون تومان عوارض به شهرداری بدهکار هستند به پلیس راهور معرفی شوند.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: این طور که می‌گوییم پس خودرو‌هایی که زیر یک میلیون تومان بدهی دارند تکلیفشان چه می‌شود.

وی ادامه داد: خودرو‌هایی که بالای یک میلیون تومان بدهی دارند را متوقف کنند و الباقی بلاتکلیف این تعارض ایجاد می‌شود که بدهی خودرو‌های بالای یک میلیون تومان را ارسال و زیر یک میلیون تومان را ارسال نکنیم به نظرم اگر این طور است حذف شود بهتر است، اما در نهایت این تبصره تصویب شد که بدهی خودرو‌های بالای یک میلیون تومان برای پلیس ارسال شود.

همچنین در ماده دیگر این لایحه آمده است که اخذ مفاصا حساب عوارض سالیانه خودرو منوط به عدم بدهی و دیون معوق باشد که این موضوع هم با ۱۷ رأی تصویب شد.

در ماده دیگر آمده بود که صد درصد هزینه‌های وصول شده صرف حمل‌ونقل شود که با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

همچنین تصویب شد که شهرداری هر ۶ ماه گزارش عملکرد خود را به شورا ارائه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار