کد خبر: 944093
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
گفت و گوی «جوان آنلاین» با حبیب الله بهمنی، درباره اظهار نظر کردن سلبریتی‌ها در همه حوزه‌ها
حبیب الله بهمنی، نویسنده و کارگردان در واکنش به پست اینستاگرامی حمید فرخ نژاد و اظهار نظر کردن سلبریتی‌ها در همه حوزه‌ها گفت: فکر می‌کنم هر هنرمندی می‌تواند نسبت به رویداد‌های محیط خود دغدغه داشته و نسبت به آن بی تفاوت نباشد و در رابطه با آن‌ها اظهار نظر کند. اما باید دید این واکنش‌ها و اظهار نظر کردن‌ها واقعا از کجا نشات می‌گیرد؟
سرویس فرهنگي «جوان‌ آنلاین» - بهنام صدقی: حبیب الله بهمنی، نويسنده و كارگردان درباره واكنش هايي كه اين روزها سلبريتي ها نسبت به تقريبا تمام وقايع، اخبار و رويدادهاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و... كشور دارند، به «جوان آنلاین» گفت: به نظر من اظهار نظر كردن سلبريتي ها در همه حوزه ها مي تواند از منظر ديدگاه هاي شخصي، فرهنگ، بينش، گرايش هاي فرهنگي و سياسي و جناحي و... باشد و اين افراد بر اساس اين متر و معيارها مي توانند در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و... موضع گيري كنند. اما آيا واقعا هدف و نيت شان از اين كار چيست؟

حرف زدن با نيت ديده شدن!

کارگردان فیلم سینمایی« شب کایت ها» افزود: به عنوان مثال وقتي آقاي فرخ نژاد يا هر كس ديگري در خصوص يك اتفاق، رويداد، يا هر چيز ديگري اظهار نظر مي كند و نسبت به آن واكنش نشان مي دهد، شايد قصد و غرضي در كارش نباشد اما حتما نيت او (آنها) ديده شدن هست. بنابراين ما نمي توانيم خودمان را ترازوي ارزيابي قرار داده و بگوييم ما محور هستيم و تفكرمان درست و ديگران بايد از اين مطق، طرز فكر و محور تبعيت و بر همين مدار حركت كنند.

واكنش سلبريتي ها به رويدادها هيچ گره اي از مشكلات مردم باز نمي كند
وی معتقد است: واكنش يك سلبريتي به هر رويدادي، قطعا آن مسئله را حل نخواهد كرد و هيچ تحليل و بررسي اي عميق از دل اين كار هم بيرون نخواهد آمد. گفتن اينكه اين موضوعات به سلبريتي ها چه ربطي دارد هم اشتباه است. سلبريتي نمي تواند بي تفاوت باشد اما كار سلبريتي قطعا چيز ديگري است. بي شك سلبريتي ها با اين كارشان، خودشان را تابلو مي كنند و هدف شان هم مطرح شدن خودشان است نه حل شدن مشكلات و باز شدن گره اي از كار خلق روزگار.

هدف سلبريتي ها از اين اقدامات ديده شدن است

کارگردان فیلم سینمایی« سیب و سلما» در پایان تصریح کرد: اين اقداماتي كه گاها از سوي سلبريتي ها انجام مي شود نه تنها ارزش خبري، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و... ندارد بلكه تنها براي آمدن عكس شان روي جلد مجلات زرد است و اينكه آنها بتوانند بيشتر در فضاي مجازي، نشريات،‌ روزنامه ها و خبرگزاري ها و رسانه ها ديده و مطرح شوند. واكنش آنان نسبت به وقايع مختلف هيچ تاثيري روي سياست گذاري هاي فرهنگي و تغيير روند برطرف ساختن مشكلات جامعه نداشته و صرفا يك حركت تبليغاتي است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
خیلی وقت ها است سلبریتی ها برای دیده شدن هر چه می گویند ولی آیا استراتژی مناسبی اتخاذ شده است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار