کد خبر: 944089
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
شهردار تهران در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران بر لزوم همکاری تمام بخش‌ها برای برگزاری باشکوه جشن چهل سالگی انقلاب تاکید کرد.

جوان‌آنلاین: حناچی در این جلسه که با حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در باغ نگارستان برگزار شد، به موقعیت باغ نگارستان اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که این مکان متعلق به شهرداری نیست، جلسه را در این باغ برگزار کردیم که یکی از معدود باغات به جامانده از دوران قاجار و از قدیمی‌ترین ابنیه دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: یک ارگان دولتی در دهه ۷۰ تصمیم گرفت این مکان را تخریب و در زمین آن ۳ برج بسازد، اما یک عقل سلیم نه تنها جلوی این کار را گرفت، بلکه توانست برای بازسازی و مرمت این مجموعه اعتبارات لازم را تأمین کند؛ او کسی نبود جز مرحوم «حسن حبیبی» که بدون چشم‌داشت این مجموعه را به وضعیت مطلوب رساند.
شهردار تهران در همین رابطه با بیان اینکه همواره مقابل دو تصمیم خوب و بد هستیم، گفت: ان‌شاءالله تلاشمان بر این باشد که تصمیمات خوبمان را بیشتر کنیم و باقیات‌الصالحات از خود بر جای گذاریم.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای نمایش «رستم‌وسهراب» توسط معلولین مؤسسه کهریزک اشاره و بیان کرد: این نمایش، معنای علمی توانمندسازی توان‌یابان بود. اجرای بسیار ظریفی بود که در آن از هر کس به‌اندازه توانایی‌هایش استفاده شد. تماشای این اجرا برای من بسیار آموزنده و الهام بخش بود چراکه در این اجرا، تئاتر به‌مثابه ابزاری برای توانمندسازی در نظر گرفته شده بود.

وظیفه داریم از همشهری حمایت کنیم
وی همچنین به وضعیت «مؤسسه همشهری» پرداخت و تصریح کرد: ما در شهرداری تهران سازمان‌هایی داریم که نیاز به کمک دارند؛ یکی از این سازمان‌ها مؤسسه همشهری است. همه وظیفه داریم از همشهری حمایت کنیم تا به وضعیت مطلوب بازگردد، مؤسسه همشهری از ارزشمندترین دارایی‌های شهرداری است.
حناچی همچنین به اهم برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد که همه مدیران شهری باید تلاش کنند که ویژه برنامه‌های جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی به بهترین وجه و با شکوه خاصی برگزار شود.

شهردار تهران در ادامه این نشست به برگزاری جلسه با مدیران اورژانس تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه انتظار اورژانس از شهرداری تهران مطرح شد؛ اولین تقاضا مربوط به ایجاد توقفگاه برای آمبولانس‌ها در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بود. دومین انتظار این عزیزان به در نظر گرفتن محل‌هایی در سطح شهر برای استقرار موتور آمبولانس مربوط می‌شد و در نهایت آخرین درخواست اورژانس از ما شناسایی مکان‌هایی برای پد بالگردهای امدادرسانی بود.
گودهای پرخطر موضوع دیگری بود که شهردار تهران در نشست شورای معاونان، مشاوران و شهرداران به آن اشاره و بیان کرد: گودهای پرخطر پدیده‌ای است که باید نسبت به آن حساسیت نشان دهیم، گودهای عمیق پرخطر را باید تنها با ساخت سازه یا فشرده کردن سطوح خاک، به لایه‌ای ایمن تبدیل کرد و به‌هیچ‌وجه نباید صرفاً به ریختن خاک در آن‌ها اکتفا کرد.
در ادامه این جلسه پیروز حناچی ضمن تکریم از خدمات سردار محمدرضا علیپور، سکان یگان حفاظت شهرداری تهران را به سردار محمدکریم بیات سپرد و در همین رابطه گفت: مدیریت شهری نیازمند همکاری همه دستگاه‌هایی است که به‌نوعی در آن نقش دارند و هیچ‌کدام از دستگاه‌ها نمی‌تواند به‌تنهایی کاری از پیش ببرد. ما مانند یک ارکستر سمفونی هستیم و نباید هر کسی ساز خودش را بزند بلکه باید به صورت هماهنگ و یکنواخت همنوازی کنیم و خروجی نهایی نیز نوایی باشد که مردم تهران از آن استفاده کنند و لذت ببرند.
براساس گزارش شهرنوشت، وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهر کاری سخت و طاقت‌فرسا و در عین حال شیرین و لذتبخش است چراکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بهترین مردم کسی است که بیشترین خیر را به مردم برساند.» ما نیز در مدیریت شهری همین نگاه را تعقیب می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار