کد خبر: 944037
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حسن باقری نابغه ۸ سال دفاع مقدس و طراح استراتژیک بود و به تعبیر سردار سلیمانی ” او بهشتی جنگ بود. یعنی همان نقشی که مرحوم بهشتی برای انقلاب و امام داشت، حسن باقری همان نقش را برای جنگ و جبهه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در اجلاسیه نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه با اشاره به ویژگی‌های شهید حسن باقری افشردی اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی درباره این شهید والامقام معتقد است “حسن واقعا یک رهبر بود و قطعا همه فرماندهان قدیمی جنگ نظرشان این است که اگر حسن زنده می‌ماند، در وضعیت جنگ قطعا تاثیر داشت، او پرورش‌دهنده همه ما بود.»

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حسن باقری در تسخیر لانه جاسوسی نقش کلیدی داشت، افزود: شهید حسن باقری وقتی به الجزایر می‌رود، در پوشش خبرنگار در آن اجلاس حاضر شده و با اطلاع‌رسانی بدیع از مذاکرات ایران و آمریکا و پرداختن به حاشیه اجلاس الجزایر و شفاف‌سازی به موقع موجب می‌شود مرحله مهمی از انقلاب اسلامی رقم بخورد.

آل هاشم با بیان اینکه شهید باقری را مقام معظم رهبری کشف کردند، گفت: مقام معظم رهبری شهید باقری را به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و در حزب جمهوری اسلامی به عنوان یکی از استعدادهای برتر در حوزه رسانه کشف و به مسئولان اطلاعاتی هم معرفی کردند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نقش شهید باقری در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است، افزود: از اینکه شهید باقری و سردار محمد باقری فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح از فرزندان نابغه آذربایجان هستند، به خود افتخار می‌کنیم.

سرلشکر شهید غلامحسین افشردی، معروف به حسن باقری، در روستای افشرد از توابع بخش خواجه شهرستان هریس از استان آذربایجان شرقی و به قولی هم در تهران چشم به دنیا گشود.

وی به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش مهمی در موفقیت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت و در هنگام شهادت، سمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر