کد خبر: 944025
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
دبل قهرمانی کومیته‌کاران در لیگ جهانی کاراته وان
قهرمانی کاراته‌کا‌های ایرانی در لیگ جهانی پاریس لرزه بر اندام مدعیان این رشته انداخت. نخستین دوره این رقابت‌ها در حالی روز گذشته به پایان رسید که ملی‌پوشان کشورمان با کسب شش مدال رنگارنگ از اعتبار کاراته ایران در عرصه جهانی دفاع کردند و یک‌بار دیگر برای رقبای سرشناس خود خط و نشان کشیدند.
شيوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: ۸۲ کشور حاضر در لیگ جهانی پاریس در سالن پیردوکوبرتن گردهم آمده بودند تا قدرت خود را به نمایش بگذارند. ملی‌پوشان باانگیزه ایران در بخش کومیته مردان با کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز برای دومین سال متوالی روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند. این دومین باری است که ملی‌پوشان ایران با هدایت شهرام هروی در فرانسه بالاتر از همه رقبا قرار می‌گیرند. پس از کشورمان، تیم کومیته ژاپن و فرانسه با یک طلا و دو برنز مشترکاً نایب‌قهرمان شدند و تیم‌های بلاروس و گرجستان نیز در رده سوم ایستادند. ضمن اینکه تیم کاتای بانوان هم با کسب مدال نقره مقام نایب‌قهرمانی لیگ جهانی را از آن خود کرد. کاروان کاراته ایران در مجموع مردان و زنان مقام سوم این رقابت‌ها را به دست آورد.

درخشش دوباره
شاگردان شهرام هروی به‌رغم تمام مشکلات پیش‌رو باز هم در آوردگاه جهانی خوش درخشیدند و ثابت کردند موفقیت‌های آن‌ها اتفاقی نیست. مجید حسن‌نیا تنها طلایی کاراته ایران در تاتامی پاریس در ۶۰ - کیلوگرم در فینال حریف ایتالیایی را از پیش‌رو برداشت و مدال طلا را به گردن آویخت. البته در وزن +۸۴ و ۸۴ - کیلو نیز شانس کسب مدال طلا را داشتیم، اما صالح اباذری و مهدی قراری‌زاده به دلیل مصدومیت و با صلاحدید کادر فنی در فینال مبارزه نکردند و به نایب‌قهرمانی رضایت دادند. سجاد گنج‌زاده و علی‌اصغر آسیابری هم دو مدال برنز را برای کاروان کاراته کشورمان به ارمغان آوردند. در بخش بانوان و در کاتای تیمی، تیم بانوان ایران (الناز تقی‌پور، نجمه قاضی‌زاده و شادی جعفری‌زاده) در فینال نتیجه را به روس‌ها واگذار کردند و مدال نقره را به دست آوردند.

رسیدن به هدف
قهرمان کاراته وان پاریس از اینکه به هدفش در این رقابت‌ها رسیده، ابراز خوشحالی کرد. مجید حسن‌نیا که تنها طلایی تیم ملی کاراته در فرانسه بود در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شکست رقبای سرسخت خود اظهار داشت: «در فینال نیز با نماینده ایتالیا مبارزه کردم که در جهانی اسپانیا ۲۰۱۸ مدال طلا گرفت و نفر اول رنکینگ بود. در این مبارزه با استراتژی بسیار خوب کادر فنی توانستم ۳ بر یک به پیروزی برسم و طلای این رقابت‌ها را از آن خود کنم.» حسن‌نیا در حالی روی سکوی قهرمانی رفت که تغییر وزن پس از بازی‌های آسیایی شرایطش را سخت کرده بود: «در رقابت‌های آسیایی در وزن ۵۵ کیلوگرم مبارزه کردم و در لیگ‌های جهانی شش تا هفت کیلو با حریفانم اختلاف وزن داشتم، اما پس از آن برای کسب سهمیه المپیک به یک وزن بالاتر آمدم و در -۶۰ کیلوگرم مبارزاتم را آغاز کردم تا اختلاف وزنی زیادی با حریفانم نداشته باشم. بعد از آسیب‌دیدگی شدیدی که در رقابت‌های آسیایی داشتم و ساعد دستم شکست، چهار، پنج ماه از میادین دور بودم. از اینکه توانستم پس از بازگشت به مدال طلای رقابت‌های اوپن پاریس که از همه رقابت‌های لیگ جهانی در سال مهم‌تر و باارزش‌تر بود، برسم بسیار خوشحالم. قرار است سه هفته بعد در مسابقات دوبی و بعد از آن در مسابقات سری A. اتریش شرکت کنم و امیدوارم با تکرار نتایج خوب، امتیازات لازم را به دست آورم. آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک و کسب مدال المپیک است و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. امیدوارم بتوانم در رقابت‌های سال ۲۰۱۹ سهمیه ورودی به المپیک در وزن -۶۷ کیلوگرم را بگیرم، چراکه اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم با هم ترکیب می‌شوند.»

المپیک در راه است
مربی تیم ملی کاراته موفقیت در لیگ جهانی پاریس را مقدمه موفقیت در بازی‌های المپیک خواند. شهاب سلطانی در گفت‌وگو با مهر پشت سر گذاشتن تمرینات فشرده را دلیل اصلی درخشش در کاراته وان عنوان کرد: «بعد از حضور کاراته‌کا‌ها در لیگ، با برگزاری سه مرحله اردو سعی کردیم با یک برنامه‌ریزی دقیق اعضای تیم را برای شروع مسابقات سال ۲۰۱۹ که از اهمیت زیادی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برخوردار است، به آمادگی نسبی برسانیم. بعد از برگزاری این سه مرحله و حضور در کمپ تمرینی ایتالیا به پاریس آمدیم. نخستین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان برابر انتظار در سطح فوق‌العاده بالایی برگزار شد، چراکه اغلب مدعیان کسب سهمیه و مبارزه روی تاتامی توکیو در این مسابقات حضور داشتند و در طول این سه روزی که مسابقات برگزار شد، شاهد شکست و حذف خیلی از نامداران جهان بودیم.» سلطانی در ادامه به مسیر دشوار پیش‌روی ملی‌پوشان اشاره کرد: «در سال پیش‌رو ماراتن سخت و نفسگیری از مسابقات متعدد کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم و امیدواریم همین‌طور پله به پله و مسابقه به مسابقه بهتر از قبل شویم و به امید خدا بتوانیم با حمایت همه‌جانبه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم هر سه سهمیه را کسب کنیم و هم سه مدال خوشرنگ در توکیو ۲۰۲۰ را به دست آوریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار