کد خبر: 944018
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
دولت امریکا بعد از ۳۵ روز شروع به کار کرد، ولی ترامپ هشدار داده که تعطیلی مجدد دولت یک گزینه جدی است؛ تهدیدی که نشان‌دهنده ادامه وضعیت دو قطبی و تشدید آن در امریکا است. انعکاس همین وضعیت در جامعه امریکا نیز قابل‌مشاهده است. نظرسنجی‌های جدی نشان می‌دهد اکثریت امریکایی‌ها روند رسیدگی به سیاست خارجی امریکا را تأیید نمی‌کنند و نیمی دیگر بر این باورند که مواضع جهانی واشنگتن طی سال آینده وخیم‌تر خواهد شد. از این بدتر، گسترش بی‌اعتمادی به جهت‌گیری‌های کلان امریکا است، جایی که چیزی نزدیک به دو سوم امریکایی‌ها می‌گویند که معتقدند کشورشان در مسیری غلط حرکت می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سناتور کامالا هریس ۵۴ ساله یک شنبه در میان حامیانش با اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی امریکا گفت که ترامپ امریکا را ضعیف کرده و تأکید کرد که موضع امریکا در جهان هرگز تا این حد ضعیف نبوده است. این سناتور امریکایی که گفته با «انصاف و شفافیت اخلاقی» سخن خواهد گفت، وعده کرده که رهبری با همبستگی را در پیش خواهد گرفت و «جز حقیقت بر زبان» نخواهد آورد. هریس گفته که زمانی که ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان هدف حمله قرار دارد، استبداد و خودکامگی به نهایت رسیده است، زمانی که اشاعه هسته‌ای رو به افزایش است، زمانی که قدرت‌های خارجی همچون بدافزاری به کاخ سفید رخنه کردند، باید حقیقت را گفت. باید آشکارا حقیقت را درباره خطرات بر زبان آورد. بزرگ‌ترین حقیقت هم این است که نیرو‌های قدرتمندی برای ایجاد تنفر و اختلاف میان ما تلاش می‌کنند.

انعکاس احساس عمومی
سخنان هریس هرچند کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، ولی در کشاکش سیاست قطبی شده امریکا که هر روز بر قطبی شدن آن اضافه می‌شود، انعکاس یک احساس عمومی است که در نظرسنجی‌های جدید نیز دیده می‌شود. نظرسنجی جدید که مرکز تحقیقات امور عمومی آسوشیتدپرس و مؤسسه «ان‌او‌ارسی» از دانشگاه شیکاگو با حضور هزار و ۶۲ شرکت‌کننده آن را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مورد موضوع‌های خارجی به دو دسته تقسیم شده‌اند، اکثریت امریکایی‌ها نیز روند رسیدگی به سیاست خارجی امریکا توسط رئیس‌جمهور کشورشان را تأیید نمی‌کنند و نیمی دیگر بر این باورند که مواضع جهانی واشنگتن طی سال آینده وخیم‌تر خواهد شد. به طور کلی ترامپ در مورد سیاست خارجی خود از مردم امریکا نمره پایینی دریافت کرد و تنها ۳۵ درصد سیاست وی در مورد این موضوع را تأیید کردند در حالی که ۶۳ درصد آن را رد کردند. اختلاف نظر میان دو حزب امریکا (جمهوریخواه و دموکرات) شگفت‌انگیز است و در حالی که ۷۶ درصد جمهوریخواهان سیاست خارجی ترامپ را تأیید می‌کنند تنها ۸ درصد از دموکرات‌ها سیاست رئیس‌جمهور را قبول دارند. بر اساس این نظرسنجی، میزان مخالفت و موافقت مردم امریکا با طرح ترامپ برای خروج نیرو‌های امریکایی از سوریه و افغانستان تقریباً مساوی است و یک چهارم افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند هیچ نظری درباره این موضوع نداشتند. از نتایج این نظرسنجی تأمل‌برانگیزتر، نظرسنجی جدیدی است که وال استریت‌ژورنال و شبکه خبری ان. بی. سی آن را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد تنها ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که امریکا در مسیر درستی است. حدود ۶۸ درصد از امریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، پاسخ‌های منفی به این سؤال دادند که احساس‌شان درباره کشور امریکا چطور است. آن‌ها از واژه‌های فاجعه، تفرقه و انحطاط استفاده کردند، در حالی که فقط حدود ۱۷ درصد از آن‌ها از واژه یا عبارت مثبت استفاده کردند.

ترامپ: ممکن است دوباره تعطیل شود
سیاستمداران امریکایی هر کدام به نوبه خود قصد دارند، جهت‌گیری کنونی را در مسیر درست قرار دهند و ظاهراً به همین دلیل است که شمار کسانی که خود را برای نامزد شدن در انتخابات ۲۰۲۰ آماده کرده‌اند، به شکل فزاینده‌ای رو به افزایش گذاشته است. آخرین نفر در این فهرست بلندبالا، هیلاری کلینتون، نامزد بازنده دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ است که به گفته جف زلنی، خبرنگار سی‌ان‌ان در کاخ سفید به تازگی به مردم گفته که احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی هنوز پابرجا است. با این حال هیچ نشانه‌ای از بهبود چشم‌انداز سیاست به چشم نمی‌خورد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در جدید‌ترین مصاحبه خود با روزنامه وال استریت‌ژورنال گفته که معتقد است شانس دستیابی به یک توافق جدید پیش از آنکه دولت مجدداً به خاطر عدم تخصیص بودجه ظرف کمتر از سه هفته تعطیل شود، کمتر از ۵۰ – ۵۰ است؛ بنابراین او معتقد است، تعطیلی دوباره دولت «قطعاً یک گزینه» است. رئیس‌جمهور امریکا در پاسخ به پرسش وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر اینکه آیا اعتبار کمتر از ۷/۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار را می‌پذیرد، گفت: شک دارم. باید این کار را درست انجام دهم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
بجای این خبر ها بروید به داد گرانی و بیکاری و فساد برسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار