کد خبر: 944013
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
اخیراً یکی از شرکت‌های شناخته‌شده تولید تایر و لاستیک به یک بدهکار بزرگ سیستم بانکی واگذار شده که با توجه به چالش‌های اخیر ایجاد‌شده برای شرکت‌های خصوصی‌شده، لزوم ورود و حساسیت نهاد‌های نظارتی و شفافیت واگذاری اخیراً دو‌چندان شده‌است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های بزرگ تولید لاستیک چندی قبل واگذار شد که اسناد موجود نشان می‌دهد خریدار اصلی این شرکت یکی از بدهکاران بانکی است. موضوع از این قرار است که شرکت لاستیک «پ» یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تایر در کشور با سابقه‌ای ۴۰ سال می‌باشد که ظرفیت اسمی تولید این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌های توسعه‌ای از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار تن افزایش یافته‌است.
بررسی مستندات قرار گرفته در اختیار خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، شرکت مذکور اخیراً به یکی از تولیدکنندگان حوزه تایر که رقمی نزدیک به ۳۵۰‌میلیارد تومان بدهی بانکی دارد، واگذار شده‌است.
همچنین محتویات شکایت بانک صنعت و معدن از خریدار سهام مذکور نشان می‌دهد، خریدار سهام کارخانه لاستیک برای دریافت وامی کلان از بانک کشاورزی اقدام به جعل سربرگ و امضای مدیران بانک صنعت و معدن کرده‌است که پس از اطلاع مسئولان این بانک از فرد مذکور شکایت رسمی صورت گرفته‌است.
ظاهراً در پرونده دیگری در خصوص این شخص تشکیل‌شده که نشان می‌دهد فرد مذکور برای واردات مواد اولیه اقدام به دریافت ارز از بانک صنعت و معدن کرده‌است، اما با عدم رفع تعهدات ارزی بانک صنعت و معدن مجدداً (در شعبه ۵۱ دادگاه تعزیرات حکومتی) اقدام به شکایت از فرد مذکور کرده‌است.
همچنین کامران نماینده اصفهان نیز در مکاتبه‌ای با وزیر صنعت و رئیس دیوان محاسبات خواستار شفاف‌سازی در خصوص این واگذاری شده‌است. با توجه به مفاد شکایت بانک صنعت و معدن وپیگیری نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ضروری بوده و باید گزارش شفاف نیز در این باره به عموم مردم ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار