کد خبر: 943974
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
دو اردوی متفاوت شریفی‌ها
دوم بهمن‌ماه، گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف راهی دو اردوی دانشجویی شدند؛ دو اردوی متفاوت با اهدافی متفاوت.
ابراهیم مشیریان
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: دوم بهمن‌ماه، گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف راهی دو اردوی دانشجویی شدند؛ دو اردوی متفاوت با اهدافی متفاوت.
گروه اول تقریباً ۲۰۰ تن از دانشجویانِ مورد تأیید معاونت فرهنگی دانشگاه شریف بودند که برای یک اردوی سه روزه به نام «فرهنگ شریف» راهی اردوگاه سازمان صداوسیما در منطقه زیباکنار در استان گیلان شدند. برگزاری چند نشست فرهنگی و دوچرخه‌سواری و تماشای غروب آفتاب در سواحل شمال کشور، از برنامه‌های این اردوی سه روزه بود که با حمایت ویژه سازمان صداوسیما از معاونت فرهنگی دانشگاه شریف، با حداقل قیمت تمام‌شده برای این دانشگاه برگزار شد.

هدف: کسب آرامش و زیبایی

سیدحسن حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه شریف سال گذشته گفته بود یکی از اهداف این اردو، کسب «آرامش و زیبایی» است. امسال هم در برنامه این اردو، به تماشای «طلوع معنوی و غروب ربانی خورشید در کنار دریا» اشاره شده است.
اما گروه دوم از دانشجویان دانشگاه شریف، تحت پوشش گروه جهادی شهید وزوایی این دانشگاه، راهی مناطق محروم شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی شدند تا سومین سفر جهادی بچه‌های شریف در این منطقه را برگزار کنند. ترمیم شبکه‌های آبرسانی به زمین‌های زراعی و ساخت مسجد از مهم‌ترین فعالیت‌های گذشته این گروه در نهبندان بوده است. مسئولان گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه شریف از ثبت‌نام حدود ۲۰۰ نفر برای حضور داوطلبانه در این سفر جهادی خبر داده بودند. این اردو تا ۱۲ بهمن در روستا‌های مناطق محروم استان خراسان جنوبی ادامه دارد.

ظرفیت‌هایی برای حذف بیکاری

مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به شناسایی فرصت‌های شغلی مناطق برای اشتغالزایی روستاییان عنوان کرد: شهرستان نهبندان در منطقه خراسان جنوبی به‌شدت از نظر سنگ‌های قیمتی و زینتی غنی است و معادن متعددی در آنجا وجود دارد که مردم از ظرفیت فعال آنجا بهره‌ای نمی‌برند. بررسی‌هایی کردیم که چگونه می‌توان از ظرفیت مردم بیشتر استفاده کرد و موفق شدیم.

جهادی‌ها هم مشکل مالی دارند

وی افزود: در منطقه خراسان جنوبی همیشه این همراهی و حضور از طرف اهالی وجود داشته است و مردم گاهی اوقات تا ۸۰ درصد کار‌ها را انجام می‌دهند، اینگونه هم روحیه نشاط در اهالی منطقه تزریق می‌شود و هم اثر فرهنگی مورد نظر گذاشته می‌شود. اگر نه فقط نظاره کنند که گروه‌های جهادی کار می‌کنند چه بسا اثر منفی هم داشته باشد و موجب تنبلی‌پروری هم بشود.

جالب اینکه تأمین هزینه و بودجه‌های اردو‌های جهادی مهم‌ترین مشکل گروه‌های دانشجویی است. اصل هزینه‌های مالی هم مربوط به مصالحی است که در اجرای پروژه‌ها به کار می‌رود. عمده تأمین هزینه‌ها از کمک‌های مردمی است که توسط دانشجویان در نماز جمعه، نماز عید فطر، نیمه شعبان و... جمع‌آوری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر