کد خبر: 943900
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی:
در اولین همایش استانی صبر در استان البرز که به همت معاونت فرهنگی دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی ، صبر و مهربانی را ریشه‌دار در اعتقادات ایرانیان دانست و گفت: ایرانی‌ها همواره در طول تاریخ با وجود اعتقادات مختلف که داشتند مهربانی و صبر را ارج می‌نهادند و این فرهنگ با ورود اسلام به حد اعلای خود رسید.

وی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن صبر در همه ناملایمات زندگی متذکر شد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره مدارا مقدم بر جنگ بوده است و تا جایی که امکان داشته تلاش شده است تا از جنگ پیشگیری شود.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از مردم خواست با حضور در شبکه‌های اجتماعی به گسترش فرهنگ صبر کمک کنند و پیشنهاد داد در فضای مجازی با استفاده از هشتگ های «#می‌بخشم»، «#صبرورم»، «#بخشایش-حسینی» در این زمینه حمایت خود را از صبر اعلام کنند.

وی همچنین از آغاز طرح «خادم‌یار حقوقی» با کمک آستان قدس رضوی خبر داد و توضیح داد: بر اساس این طرح، صلح و سازش‌هایی با عنوان «بخشایش رضوی» در حرم امام رضا (علیهم السلام) انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی در پایان گفت: مردم در فضای مجازی می‌توانند همیار صبر باشند و در فرهنگ‌سازی صبر و مدارا کمک کنند که برای این منظور پایگاه «sabr.ir» توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه راه اندازی شده است.

 

80 درصد قتل‌های استان البرز غیرعمدی است

در ادامه ، رئیس کل دادگستری استان البرز از همکاری بیست دستگاه در برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: ستاد ملی صبر بر اساس دغدغه های رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است تا قوای مجریه و قضائیه و دستگاه های انتظامی برنامه‌های مشترک را برای ارتقای فرهنگ صلح و مدارا عملیاتی کنند.

احمد فاضلیان با اشاره به 10 جرم پرتکرار کشور گفت: وقوع بیشتر این جرایم ریشه در نبود صبر دارد و آمار این نوع پرونده‌ها در کشور و استان البرز در حال افزایش است تا جایی که در زمینه توهین در 6 ماهه نخست امسال به نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به مطالعه‌ای که امسال در دادسرای عمومی و انقلاب کرج در مورد علل و انگیزه های وقوع قتل در استان انجام شده توضیح داد: بر اساس این مطالعات بیش از 80 درصد قتل‌ها فاقد برنامه قبلی بوده و در نتیجه تصمیم آنی رخ داده است.

وی بر لزوم افزایش فرهنگ صبر و مدارا از سنین پایین در کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار