کد خبر: 943899
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که در اجرای طرح تحول سلامت، بخش بهداشت و درمان این استان طی سه سال گذشته با تحول شگرفی همراه بوده است.

دکتر حمید درفشی در نشست با خبرنگاران افزود: در این مدت با تامین یک هزارو 400 تخت بیمارستانی بخش عمده محرومیت درمانی استان برطرف شد.وی گفت : اکنون در مجموع استان البرز دارای 17 بیمارستان دولتی و خصوصی با سه هزارو 530 تخت بستری است که 2 هزار و 100 تخت آنها دولتی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: این دانشگاه اکنون دارای 6 دانشکده بوده که خدمات دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی، پرستاری ، مامایی ، پیراپزشکی و بهداشت در استان شاخص است.

وی افزود: دربخش پزشکی هشت رشته جراحی داخلی، اطفال، طب اورژانس، طب خانواده، ارتوپدی و بیهوشی خدمات شاخص ارائه می دهند.

درفشی بیان داشت: دریافت مجوز تاسیس دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی البرز از اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید و در اجرای طرح تحول سلامت محقق شده است.

درفشی گفت: دانشجویان این دانشگاه به لحاظ علمی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخشیده اند.

وی یادآور شد که قبل از طرح تحول سلامت 650 تخت بیمارستانی قدیمی داشتیم که اکنون نوسازی و توسعه یافته است.

درفشی گفت: قبل از راه اندازی بیمارستان های جدید در البرز تنها 15 تخت «ای. سی. یو» داشتیم که اکنون به 130 تخت «ای. سی. یو» رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: اکنون این استان دارای یک هزارو 100متخصص و فوق تخصص ، بیش از سه هزار پزشک عمومی، یک هزارو200 دندانپزشک است .

وی بیان داشت : البرز در بخش آزمایشگاهی نیز به 145 آزمایشگاه تشخیص طبی مجهز شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم طی 2 سال آینده سه بیمارستان فردیس،260 تختخوابی حضرت سید الشهداء (ع ) و 160 تختخوابی کمالشهر را راه اندازی کنیم.

وی گفت: در بخش اورژانس با حدود 55 پایگاه شهری و جاده ای خدمات ارتقاء پیدا کرده و اکنون البرز دارای 60 دستگاه آمبولانس ، چهار دستگاه موتور آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

درفشی به خدمات فوریت های پزشکی هوایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: اورژانس هوایی البرز امسال در طالقان با 40 پرواز بیماران و مصدومان بدحال را به بیمارستان ها انتقال داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 پرواز امدادی در شهرستان اشتهارد انجام شده است.وی گفت: راه اندازی دندانپزشکی سیار یکی دیگر از خدمات دولت تدبیر و امید در البرز است که بیشتر این خدمات در مناطق روستایی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: امسال در این بخش11 هزار بیمار روستایی در البرز از خدمات دندانپزشکی بهره برده اند.

درفشی به جذب مشارکت های خیرین اشاره کرد و افزود: برای راه اندازی بخشی از بیمارستان ها در استان یک هزارو 100 میلیارد ریال توسط خیرین سرمایه گذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: با گسترش شبکه سلامت اکنون 95 درصد مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه سلامت قرار دارند.

وی گفت: اکنون 75 خانه بهداشت، 93 پایگاه روستایی و 40 مرکز خدمات جامعه سلامت در مناطق روستایی و شهری استان نیز خدمات ارائه می دهند.

درفشی بیان داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت یک دستگاه «سی تی اسکن » دولتی داشتیم که اکنون 6 بیمارستان مجهز به سی تی اسکن و ام آر ای هستند.وی یادآور شد که در مسیر طرح تحول سلامت پرداخت مردم در بیمارستان های دولتی به حداقل رسیده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار