کد خبر: 943898
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
چهل سال اقتدار
امام جمعه موقت بلبان آباد گفت: با احیای روحیه‌ عزت و خودباوری، زمینه‌ آزادشدن استعدادها و ظرفیت‌های ملت ایران فراهم شد و روند عقب‌افتادگی تبدیل به «پیشرفت» شد لذا نقلاب اسلامی آمد این تحقیر غیرقابل تحمل را برطرف کرد و به کشور و به ملت عزت داد.

ماموستا علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال اخیر تاکنون، اظهار کرد: چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب پدیده‌ای الهی و مردمی بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را متحول و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن و شعله‌ور ساخت.

وی افزود: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه این شجره پرامید، ضرورت دارد دستاوردهای آن را برای جوانان بازگو کرد تا نسل آینده در حفظ آن کوشاتر باشند.

این روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: این انقلاب عظیم، دست‌آوردهای فراوانی در داخل و خارج داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده‌ الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

وی دستاوردهای انقلاب را در دو بخش داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: حاکمیت اسلامی بر اساس قران و سنت نبوی، ارتقای آگاهی مردم در مشارکت سیاسی و انتخاب سرنوشت خود، از بین بردن ظلم و طاغوت و ریشه شاهنشاهی برای هماهنگی و همدست شدن مردم در تمام اقشار از جمله دستاوردهای داخلی و تحقیر آمریکا و عدم وابستگی ایران به آمریکا، مبارزه با فرهنگ غرب زدگی، رشد نظامی و تولید سلاح و موشک و استقلال نظامی دستاوردهای خارجی این انقلاب است.

به گفته این مدرس فقه و حقوق دانشگاه، یکی از مهم‌ترین مشکلات و مصائب ملت ایران در طول سالیان متمادی حکمرانی طاغوت، «وابستگی به بیگانگان» بود که حکومت پهلوی، ایران را در وضعیت وابستگی تمام‌عیار به قدرت‌های استعماری در ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... قرار داده بود، وابستگی، نقطه‌ مقابل استقلال به‌ عنوان «آزادی در ابعاد یک ملت» است و موجب توسعه و تعمیق روزبه‌روز عقب‌افتادگی‌های ملت و کشور می‌شود.

ماموستا محمدی تاکید کرد: برای یک ملت، خفتی بالاتر از وابستگی نیست، حکومت ایران در زمان رژیم طاغوت منحوس، رژیم ذلیل، رژیم فاسد که تا گردن در لجنزار وابستگی گیر کرده بود، اصلاً وابسته زاییده شده بود.

وی با ذکر اینکه یکی از آسیب‌های ناشی از حاکمیت افراد ضعیف و وابسته بر ایران «تحقیر ملت ایران» بود خاطرنشان کرد: ده‌ها سال ملت ما تحقیر شد و این ملت بزرگ، با این سابقه‌ی تاریخی، با این مواریث عظیم فرهنگی و علمی و تاریخی، در مقابل حکام زورگو و فاسد، و پشت سر آنها در مقابل مستعمران و سلطه‌گران بین‌المللی تحقیر شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با احیای روحیه‌ عزت و خودباوری، زمینه‌ آزاد شدن استعدادها و ظرفیت‌های ملت ایران فراهم و روند عقب‌افتادگی تبدیل به «پیشرفت» شد لذا نقلاب اسلامی آمد این تحقیر غیر قابل تحمل را برطرف کرد و به کشور و به ملت عزت داد.

ماموستا محمدی تاکید کرد: وقتی یک ملّت احساس هویّت کرد، استعدادها در او شکوفا می‌شود همچنان که امروزه شاهد چنین تحولی در ایران اسلامی هستیم استعدادها شکوفا شدو کشور پیشرفت کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیکتاتورى همراه با وابستگى و نوکرصفتى چیزى بود که ما در سال‌هاى متمادى دچارش بودیم لذا اگر آن استبداد و وابستگى ۴۰ سال قبل همچنان استمرار داشت ما پیشرفت‌های کنونی را کسب نمی‌کردیم زیرا تحولات و ترقی کنونى که در ایران آغاز شده، ناشى از انقلاب اسلامى است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر