کد خبر: 943866
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
بسیاری از شکایت‌هایی که در دستگاه قضایی انجام می‌شود به خاطر اقدام خودسرانه شاکیان است. این دسته از افراد به جای درخواست کمک از قانون خودشان وارد عمل شده و قصد اجرای قانون را دارند که دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. در پرونده‌ای که روز گذشته در دادسرای امور جنایی تهران بررسی شد مرد جوانی که تلاش می‌کرد مزاحم خواهرش را به دام بیندازد با شکایت دوست مرد مزاحم به دردسر بزرگ‌تری افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل پسر جوانی به اداره پلیس رفت و از زن و مرد جوانی به اتهام اقدام به آدم‌ربایی و تهدید شکایت کرد. وی گفت: مرد و زن جوانی که مدعی بودند دوست یکی از دوستانم به نام مختار هستند با من قرار ملاقات گذاشتند. روز قرار آن‌ها ادعا کردند که از دوستم مختار طلب دارند و، چون به او دسترسی ندارند من باید بدهی دوستم را به آن‌ها پرداخت کنم. وقتی فهمیدند که من پولی ندارم قصد داشتند مرا بربایند، اما مقاومت کردم و آن‌ها موفق نشدند و با خودروشان فرار کردند. پس از این مرد جوان با من تماس گرفت و دوباره قرار ملاقات گذاشت و تهدید کرد حتماً سر قرار حاضر شوم.
با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی رضوانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام شاکی را آموزش دادند تا با مرد جوان قرار ملاقات بگذارد و بدین ترتیب مأموران محل قرار را که حوالی پل گیشا بود به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند تا اینکه متوجه شدند زن و مرد جوانی با خودروی پراید به شاکی نزدیک شدند. پس از آن بود که مأموران برای دستگیری سرنشینان خودرو پراید اقدام کردند، اما راننده با دیدن مأموران با سرعت زیاد از محل گریخت. بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران و متهمان آغاز شد و در نهایت مأموران پس از شلیک، خودرو را متوقف کردند که مشاهده کردند زن جوان از ناحیه پشت با شلیک گلوله زخمی شده است. مأموران در ادامه زن زخمی را برای درمان به بیمارستان و مرد جوان را برای بازجویی به اداره پلیس منتقل کردند. صبح دیروز متهم برای تحقیق به دادسرای امور جنایی منتقل شد. وی در بازجویی‌ها گفت: زنی که همراه من بود و با شلیک مأموران زخمی شد خواهرم است. مدتی قبل خواهرم به من گفت که پسر جوانی به نام مختار برای او مزاحمت ایجاد می‌کند. خواهرم گفت که مختار از عکس‌های خصوصی‌اش سوءاستفاده کرده و تهدید کرده است که عکس‌هایش را در فضای مجازی پخش می‌کند و با همین تهدید از خواهرم مبلغ ۲‌میلیون تومان اخاذی کرده است. او تهدیدهایش به اخاذی ختم نشده بود و به خواهرم گفته بود برای گرفتن عکس‌های خصوصی‌اش باید به خانه‌شان برود. خواهرم به خاطر ترس از آبرویش به خانه مختار می‌رود که متوجه می‌شود او قصد آزار و اذیت دارد که در مقابل خواسته او مقاومت می‌کند و در نهایت از خانه او فرار می‌کند. وقتی خواهرم ماجرا را برای من توضیح داد برای تنبیه او به خانه مختار رفتیم که فهمیدم او و پدرش در آن خانه سرایدار هستند و پس از این ماجرا مختار از آنجا به مکان نامعلومی گریخته است. بعد از آن بود که از طریق دوستانم صاحب حسابی که خواهرم به حسابش پول واریز کرده بود شناسایی کردیم که شاکی بود. وقتی سراغ شاکی رفتیم متوجه شدیم او دوست صمیمی مختار است و مختار هنگام اخاذی شماره کارت بانکی او را داده است. ما از دوست مختار خواستیم ۲‌میلیون تومانی که دوستش اخاذی کرده به من برگرداند. او ۳۰۰ هزار‌تومان به ما پرداخت کرد و قرار شد یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مابقی را چند روز بعد به کارت من واریز کند تا اینکه روز حادثه با من تماس گرفت و گفت: تصمیم دارد مابقی پول را به صورت دستی به ما پرداخت کند. وقتی همراه خواهرم سر قرار رفتیم ناگهان او شروع به داد و فریاد کرد و مدام می‌گفت: «آی دزد» که مأموران رسیدند و من از ترس فرار کردم و مأموران هم در تعقیب و گریز به سوی خودرو ما تیراندازی کردند و خواهرم زخمی شد. متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی رضوانی در اختیار مأموران قرار گرفت. تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان حادثه ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار