کد خبر: 943861
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
ایران – ژاپن، امروز ساعت 17:30 در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها
بازی بزرگ جام رسید، مسابقه‌ای که خیلی‌ها منتظر شنیدن سوت آغاز آن هستند و این دیدار را یک فینال زودهنگام می‌دانند، جایی که عصر امروز ایران و ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برای رسیدن به فینال آسیا مقابل هم قرار می‌گیرند. نبردی که پیروزی در آن و صعود به فینال می‌تواند پرو کت قهرمانی برای ایران باشد، هرچند کی‌روش همچنان تأکید کند که کت قهرمانی به تن شاگردانش بزرگ است!
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: جام ملت‌های آسیا در حالی به روز‌های پایانی‌اش نزدیک می‌شود که تنها با برگزاری سه مسابقه دیگر پرونده این رقابت‌ها بسته می‌شود. امروز و فردا در ورزشگاه‌های شهر‌های العین و ابوظبی، دو مسابقه نیمه‌نهایی جام برگزار می‌شود تا تکلیف دو تیم صعودکننده به فینال دوم فوریه در ورزشگاه اسپورت‌سیتی مشخص شود. باقی ماندن امارات در جام و همچنین حضور ایران به عنوان یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های جام هفدهم در کنار قطر و ژاپن، هیجان این مسابقات را بالا نگه داشته است تا کشور شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس داغ‌ترین روز‌های فوتبالی آسیا را میزبانی کند.

برتری آماری هم روی سکو‌ها و هم زمین بازی
ورزشگاه هزا بن زاید شهر العین امشب از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران، میزبان اولین مسابقه نیمه‌نهایی جام ملت‌هاست، جایی که ایران و ژاپن به عنوان دو مدعی بزرگ جام هفدهم به هم رسیده‌اند و امشب پس از سوت پایان داور استرالیایی یکی از این دو تیم باید با جام خداحافظی کند. هواداران ایرانی که خودشان را برای تشویق ایران به العین رسانده‌اند با امیدواری زیاد از صعود ایران به فینال می‌گویند و اینکه چشم بادامی‌ها باید پس از پایان مسابقه بلیت برگشت به توکیو را برای خودشان رزرو کنند. پیش‌بینی می‌شود مانند بازی‌های گذشته تیم ملی، ورزشگاه هزا بن زاید باز هم در قرق هواداران سفیدپوش کشورمان باشد تا شاگردان کی‌روش یک بازی خانگی را تجربه کنند. ایرانی‌های مقیم امارات و همچنین هوادارانی که از ایران به امارات آمده‌اند، قرار و مدارهایشان را برای حضور در ورزشگاه العین گذاشته‌اند تا همه چیز روی سکو‌ها به نفع تیم کشورمان باشد.
علاوه بر سکوها، مقایسه عملکرد ایران و ژاپن در بازی‌های گذشته دو تیم در جام ملت‌ها نیز نشان می‌دهد که تیم کشورمان در زمین بازی هم نسبت به چشم بادامی‌ها برتری دارد. ژاپنی‌ها در حالی با پنج برد در پنج بازی گذشته به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند که تمام مسابقاتشان را با حداقل برتری و با اختلاف تنها یک گل به نفع خودشان به پایان رسانده‌اند. برد ۳ بر ۲ مقابل ترکمنستان، ۲ بر یک برابر ازبکستان و سه برد یک بر صفر مشابه مقابل عمان، عربستان و عراق از ژاپن تیمی ساخته که اقتصادی پیروز می‌شود و از آن اقتداری که از یک تیم مدعی انتظار می‌رود، فاصله دارد.
ایران، اما برخلاف ژاپن به جز تساوی بدون گل مقابل عراق، در چهار مسابقه دیگرش در جام ملت‌ها، همه تیم‌ها را با اختلاف دو گل یا بیشتر شکست داده است. آماری که مدعی بودن تیم کشورمان را نسبت به بقیه تیم‌های نامدار آسیا نشان می‌دهد. البته کی‌روش همچنان اصرار دارد که کت مدعی بودن و قهرمانی به تن ایران نمی‌آید و از اول مسابقات نیز در مصاحبه‌هایش ژاپن، کره و استرالیا را تنها مدعیان قهرمانی می‌دانسته، مثلثی که حالا تنها ژاپن به نیمه‌نهایی رسیده و بازیکنان کره و استرالیا از خانه‌هایشان ادامه مسابقات را تماشا می‌کنند.

انگیزه بالا برای شکستن طلسم قهرمانی
در روز‌هایی که اردوی تیم ملی تحت تأثیر شایعات زیادی درباره وضعیت ماندن یا نماندن کی‌روش پس از جام ملت‌ها روی نیمکت ایران قرار دارد و حتی کلمبیایی‌ها از احتمال بالای رفتن کی‌روش به بوگوتا خبر می‌دهند، نشاط و روحیه بالای ملی‌پوشان در آخرین تمرین تیم کشورمان که دیشب در ورزشگاه اصلی مسابقه امروز برگزار شد، نشان از آن دارد که ملی‌پوشان بدون اینکه تحت تأثیر آینده کاری سرمربی پرتغالی قرار بگیرند با انگیزه بالایی آماده دیدار با سامورایی‌ها می‌شوند. به نظر می‌رسد تیم ملی در بازی با ژاپن نسبت به بازی قبلی با چین باز هم دستخوش تغییر شود. وحید امیری پس از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت آماده بازگشت به ترکیب است و کریم انصاری‌فرد هم به احتمال زیاد جایگزین مهدی طارمی خواهد شد که به علت دوکارته شدن بازی نیمه‌نهایی را از دست داده است.
نمایش فوق‌العاده تیم کشورمان در جام ملت‌ها که تیم ایران را با ۱۲ گل زده و بدون گل خورده، صاحب یکی از بهترین خط حمله‌ها و خط دفاعی کرده است، برگ برنده کی‌روش در بازی عصر امروز مقابل ژاپن خواهد بود. با این حال سامورایی‌ها که با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌ها هستند، چالش سختی برای کی‌روش و شاگردانش خواهند بود، حتی اگر ژاپن از آن تیم مدعی همیشگی فاصله داشته باشد.

به بازی‌های قبلی ژاپن نگاه نکنید
ژاپنی‌ها با وجود اینکه با یک پوست‌اندازی و کشیدن قلم قرمز روی برخی ستاره‌های پا به سن گذاشته‌شان که در جام جهانی حضور داشتند به امارات آمده‌اند، اما تیم جوان شده و کم‌تجربه ژاپن اگرچه نمایش مقتدرانه‌ای نداشته، اما نشان داده که راه برنده شدن را بلد است و به‌رغم داشتن درصد مالکیت کمتر در برخی بازی‌ها توانسته برنده بازی لقب گیرد. مسئله‌ای که باید هوشیاری بازیکنانمان را به دنبال داشته باشد تا این تیم را دست‌کم نگیرند. از ۱۵ بازی گذشته دو تیم سهم ایران و ژاپن شش برد و پنج تساوی بوده است. آخرین بازی دو تیم هم به سال ۹۴ در یک بازی دوستانه برمی‌گردد که در تهران با تساوی یک – یک به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار