کد خبر: 943852
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی علت برکنار نشدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی را جریان‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: حتی در دوران آقای کرباسیان، ایشان هم اراده داشتند که آقای پوری‌حسینی را برکنار کند، اما، چون عبدالله پوری‌حسینی، رئیس ستاد آقای روحانی و در گذشته هم رئیس ستاد رئیس دولت اصلاحات در آذربایجان بودند و به نوعی ثروت‌شان را صرف انتخابات می‌کنند، متأسفانه در دوره این دو وزیر هنوز اجازه ندادند که ایشان برکنار شوند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، به‌تازگی محمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۵ نماینده مجلس بر اساس اطلاعات و اسناد موجود به این دلیل که پی برده بودند برخی به‌صورت سازمان‌یافته به نام خصوصی‌سازی اموال ملت را غارت کردند طی نامه‌ای این تخلفات را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

عملیات حرفه‌ای شرکت‌خواری در جریان خصوصی‌سازی
وی افزود: بعضی از این افراد خودشان با یک عملیات حرفه‌ای، برخی از اموال ملت را به خودشان فروخته بودند، به‌طور مثال یکی از اموالی که به ثمن‌بخس به نااهلان فروخته شد، ماشین‌سازی تبریز و نیشکر هفت‌تپه بود، بعضی از خریداران هم به‌لحاظ مالی بدهکار بودند و هم به‌لحاظ شخصیتی سالم نبودند و اکنون هم در زندان به‌سر می‌برند. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تصریح به اینکه این افراد تا دیدند به پایان عمر مدیریتی خود نزدیک می‌شوند می‌خواستند اموال ملت را به یاران، دوستان، نزدیکان و برخی باند‌ها واگذار کنند و این نیازمند یک پیگیری جدی است.

ماجرای ممنوع‌الخروجی پوری‌حسینی
دهقان اعلام کرد: در دادسرای تهران برای تخلفات و واگذاری‌های پرابهام این سازمان پرونده تشکیل شده و ممنوع‌الخروجی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم انجام شده‌است.

نگرانی از فرار مسببان و مباشران
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه نگرانی خروج آن‌ها از کشور وجود دارد و باید تمام مسببان و مباشران این پرونده ممنوع‌الخروج شوند، تأکید کرد: حدود دو ماه پیش، آقای دژپسند وزیر اقتصاد، بین ۵۰ تن از نمایندگان اعلام کرد که «ما به‌طور حتم آقای پوری‌حسینی را برکنار خواهیم کرد و به ایشان هم اعلام کردیم که «شما دیگر نباید مسئول خصوصی‌سازی باشید»، ایشان صریح و روشن در جمع نمایندگان اعلام کرد که آقای پوری‌حسینی را برکنار خواهند کرد.

چرا پوری‌حسینی را نمی‌توان برکنار کرد؟
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح علت برکنار نشدن پوری‌حسینی تأکید کرد: علت برکنار نشدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی جریان‌های سیاسی است، حتی در دوران آقای کرباسیان، ایشان هم اراده داشتند که آقای پوری‌حسینی را برکنار و شخص دیگری را جایگزین ایشان کند،، اما چون عبدالله پوری‌حسینی، رئیس ستاد آقای روحانی و در گذشته هم رئیس ستاد رئیس دولت اصلاحات و رئیس شورای جریان سیاسی غربگرایان در آذربایجان هم بودند و به‌نوعی ثروت‌شان را صرف انتخابات می‌کنند، متأسفانه در دوره این دو وزیر هنوز اجازه ندادند که ایشان برکنار شوند.
وی گفت: وزیر اقتصاد در کارش صادق و سالم است، به همین دلیل هم ما به ایشان رأی دادیم، انتظار می‌رود ملاحظات سیاسی را کنار بگذارند و مغلوب فشار جریان‌های سیاسی نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار