کد خبر: 943847
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
رئیس حفاظت محیط زیست
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب های کشور بین 500 تا 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عیسی کلانتری روز یکشنبه در دیدار از تالاب گندمان شهرستان بروجن در جمع خبرنگاران افزود: 80 تالاب در کشور وجود دارد که بیشتر این تالاب ها خشک شده اما تلاش می شود تا تعدادی از این تالاب ها که قابلیت دارد را به ترتیب اولویت احیا کنیم.
وی ادامه داد: در پی دستور رئیس جمهوری مبنی بر احیای تالاب ها به اعتبار قابل توجهی نیاز است که در ابتدا تالاب های انزلی و بختگان در دستور کار قرار گرفته است.
کلانتری تصریح کرد: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب ها در نظر گرفته شد و پیش بینی می شود سال آینده نیز 250 میلیارد ریال اعتبار به این حوزه تخصیص داده شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکل ریزگردها در کشور، اظهار داشت: ریزگردها ناشی از سیاست های نادرست گذشتگان و رعایت نکردن حقابه زیست محیطی بوده که امسال 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت.
تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار وسعت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، جزو 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌ جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر است که در70 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر