کد خبر: 943838
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
بسیج، مدیران اجرایی را پاسخگوی مشکلات مردم مناطق محروم می‌کند
اردوی جهادی میز خدمت از جمله خدمات جدیدی است که سازمان بسیج مستضعفین آن را به سبد خدمات اجتماعی خود اضافه کرده است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری بسیج، در فرآیند برپایی اردو‌های جهادی میز خدمت، معمولاً مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مناطق از پیش تعیین شده که مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات هستند حضور می‌یابند و به صورت چهره به چهره با مردم گفت‌وگو می‌کنند و بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم درد‌مند این مناطق که نیاز به دستورات و فرآیند‌های اداری مدیران دولتی دارد، در همین اردو‌ها رتق و فتق می‌شود. برگزاری این نوع اردو‌های جهادی با محوریت سازمان‌های تخصصی بسیج سازندگی و بسیج کارمندان از چندی پیش در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون برکات قابل توجهی را به بار آورده است.
بر اساس این گزارش، در جریان برگزاری اردو‌های جهادی میز خدمت بیش از ۱۳۹ هزار نفر از هموطنان در سراسر کشور با حضور در محل برگزاری این اردوها، به طرح مشکلات خود در نزد مسئولان پرداخته‌اند و بخش قابل توجهی از مشکلات‌شان نیز با دستور مستقیم مدیران حاضر در اردو‌ها مرتفع شده است. بر همین اساس در اردو‌های جهادی میز خدمت بسیج بابت انجام خدمات در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، اقتصادی، معیشتی، حمل و نقل، اشتغال، طرح‌های روستایی، خدمات رسانی آب و برق و گاز، ثبت احوال و امدادی ده‌ها میلیارد ریال تخصیص اعتبار و تعهد از سوی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.
ناصر فصیح رامندی، مسئول سازمان بسیج کارمندان کشور در همین خصوص اظهار داشت: برنامه اردو‌های جهادی بسیج کارمندان به دو شکل است؛ یک نوع از کار جهادی ما به این صورت است که کارمندان بسیج با حضور در مناطق محروم و دورافتاده کشور خدمات مختلفی از جمله کار‌های عمرانی ارائه می‌دهند که این شیوه معمولی اردو‌های جهادی است. اما بخش دوم برنامه‌های جهادی ما برگزاری میز‌های خدمت با مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور است. وی با بیان اینکه اردوی جهادی میز خدمت با همکاری و مشارکت سازمان‌های بسیج محلات، بسیج سازندگی و بسیج کارمندان برگزار می‌شود، افزود: در این طرح ابتدا سازمان بسیج مساجد و محلات مناطق و محلات محروم و کمتربرخوردار را شناسایی و به ما معرفی می‌کند و سپس با انجام عارضه‌یابی، مشکلات و نیاز‌های مردم آن مناطق را می‌سنجیم و بر اساس نیاز‌های عموم مردم آن منطقه، از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم تا با ما در این اردو‌های یک روزه همراه شوند و برای کاهش مشکلات مردم اقدام نمایند.
رامندی همچنین از توسعه و گسترش اردو‌های جهادی میزخدمت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: قصد داریم در ایام دهه مبارک فجر که هم‌زمان با جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، هزار اردوی جهادی میز خدمت را در مناطق محروم کشور و در روز ۲۲ بهمن‌ماه و در مسیر راهپیمایی بزرگ این روز برگزار نماییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار