کد خبر: 943801
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
صنایع داخلی با جهاد کارگران بسیجی رونق می‌گیرد
چند سالی می‌شود که سازمان بسیج کارگری شکل گرفته است. بسیجیانی که فعالیت‌های جهادی خود را به کارخانه‌ها و حتی کارگاه‌های صنعتی کوچک برده‌اند تا نگذارند حتی یک لحظه هم چرخ اقتصادی از حرکت بایستد.
مینا محمدی
سرويس ايران جوان آنلاين: چند سالی می‌شود که سازمان بسیج کارگری شکل گرفته است. بسیجیانی که فعالیت‌های جهادی خود را به کارخانه‌ها و حتی کارگاه‌های صنعتی کوچک برده‌اند تا نگذارند حتی یک لحظه هم چرخ اقتصادی از حرکت بایستد. گفته می‌شود که ۴۰۰ هزار نیروی بسیج کارگری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی سازمان بسیج کارگری و تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود. مردان و زنانی که شبانه‌روز تلاش می‌کنند در کنار حذف موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان، نگذارند واحد صنعتی‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

سال‌هاست بسیجیان کارگر در استان به استان کشور فعالیت می‌کنند، اما نام این نیرو‌های جهادی برای نخستین بار در شهریورماه سال جاری و به واسطه «شیفت ایثار» کارگران در کارخانه‌ها به درخشش درآمد. چند روزی که بسیجیان بدون هیچ چشم‌داشتی و به صورت کاملاً رایگان در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها فراتر از وظیفه و نیاز کار کردند و رونق و سوددهی را به محل خدمت‌شان بازگرداندند. نمونه این اقدامات را می‌توان در کارخانه‌های متعددی همچون کارخانه ذوب‌آهن اصفهان دید که بعد از یک روز کار جهادی نیرو‌های بسیجی، صاحب کارخانه نیز متأثر از این اقدام بسیجیان سود حاصله از آن یک روز را در راستای آبادانی مناطق محروم صرف کرد. روحیه‌ای که هر روز در بین کارگران و کارفرمایان گسترش می‌یابد و خود می‌تواند محرکی برای رونق‌افزایی به اقتصاد کشور باشد. لازم به ذکر است که در آن تاریخ زمینه احیای بیش از ۶۰۰ کارخانه در سراسر کشور به دست ۴۰۰ هزار نیروی بسیج کارگری فراهم شد. البته با توجه به اینکه فعالیت این جهادگران خود اشاعه‌کننده فرهنگ جهادی است، در پایان شیفت ایثار شماری بیش از تعداد نیرو‌های بسیجی شرکت کردند که این خود نشان‌دهنده همراه شدن کارگرانی است که حتی زیر نظر سازمان بسیج کارگری هم فعالیت نمی‌کنند.

اشاعه فرهنگ جهادی در بین دانش‌آموزان

به رغم اینکه از بدو تأسیس سازمان بسیج کارگری یعنی در سال ۱۳۹۰ اقدامات، این نیرو‌های جهادگر پرونده درخشانی در زمینه فعالیت‌های جهادی و حمایتی در راستای تولید از خود بر جای گذاشته‌اند، اما این فعالیت‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است این سازمان به کمک کارفرمایان کارخانه‌ها روند تولید، فرصت‌های شغلی و نحوه حذف مشکلات را به دانش‌آموزان سراسر کشور آموزش دهند. این موضوع نه تنها تضمین‌کننده ادامه تولید و خودکفایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی است، بلکه با آموزش دانش‌آموزان جلوی افزایش شمار بیکاران در آینده نه چندان دور هم گرفته می‌شود. کلید تمام این اقدامات درست زمانی خورده است که مشکلات اقتصادی بر کشور سایه انداخته بود و تمدید و تشدید تحریم‌ها موضوعی نگران‌کننده عنوان می‌شد بنابراین درست زمانی که خیلی از دلالان بازار سکه و ارز را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بودند بسیجیان با هوشیاری نسبت به سیاست‌های خصمانه دشمنان در راستای رفع مشکلات برآمدند و موانع را از مسیر تولید کنار زدند. در این راستا رئیس سازمان بسیج کارگری با تأیید مطالب فوق به «جوان» می‌گوید: «طرح آشنایی دانش‌آموزان به عنوان هدف جدید سازمان کلید خورده که قرار است در راستای آن فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی با حضور هزار و ۶۰۰ مدیر کارخانه با عنوان طرح ایران یار در مدارس سراسر کشور اجرا شود.» علی حسین رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه در این طرح یا نمایندگانی از مدارس با روند فعالیت کارخانه‌ها آشنا می‌شوند یا مدیران کارخانه‌ها به مدارس می‌آیند و به سؤالات دانش‌آموزان مقطع متوسطه پاسخ می‌دهند، می‌افزاید: «علاوه بر این اقدامات قرار است مسابقه‌ای با هدف تشویق دانش‌آموزان از سوی بسیج کارگری برگزار شود که به چندین نفر از برندگان در سطح استانی و کشوری هدایایی از سوی کارخانه‌ها تقدیم می‌شود.» مسابقاتی که شامل سرود، شعر و دلنوشته، عکاسی و تهیه روزنامه‌نگاری در راستای کشف استعداد‌های هنری دانش‌آموزان برای ارتقای محیط‌های کاری و رونق اقتصادی می‌شود و خود در آینده رونق بخش اقتصاد داخلی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار