کد خبر: 943799
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
هزاران خدمت بسیج در هفته‌ای که اتحاد اقشار را افزایش می‌دهد
وقتی از بسیج حرف می‌زنیم اولین چیزی که قابل لمس است، سازندگی و آبادانی و حضور آحاد مردم و مشارکت جمعی در ساخت مملکت و سربلندی آن است. در همین رابطه می‌توان به اقدامات بسیج سازندگی در طول یک هفته اشاره کرد.
حوریه ملکی
سرويس ايران جوان آنلاين: وقتی از بسیج حرف می‌زنیم اولین چیزی که قابل لمس است، سازندگی و آبادانی و حضور آحاد مردم و مشارکت جمعی در ساخت مملکت و سربلندی آن است. در همین رابطه می‌توان به اقدامات بسیج سازندگی در طول یک هفته اشاره کرد. مشتی که نمونه خروار است و در هفته بسیج سال ۱۳۹۷ هزاران برنامه فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی ارائه شد. هفته‌ای که تمام اقشار را برای سازندگی بسیج کرد و عملکردی را به ثبت رساند که قابل تقدیر است.

فعالیت‌های سازندگی و خدمت‌رسانی بسیج سازندگی در طول هفته بسیج به طور ویژه صورت گرفت به طوری که در این مدت چند روزه ۲۱۰۵ گروه جهادی شامل ۱۷ هزار و ۹۴۰ برادر و ۱۶ هزارو ۹۱۵ خواهر جهادگر اقدام به فعالیت جهادی در مناطق محروم کردند. جالب است بدانیم این تعداد جهادگر بسیجی با برگزاری ۱۲۵۸ کلاس ترویجی و آموزشی در حوزه اشتغال، راه‌اندازی ۳۲۵۶ بنگاه کوچک اقتصادی، برگزاری ۸۸۱ برنامه فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و تکمیل و مرمت ۵۷۶ حمام و سرویس بهداشتی، ۲۱۶ خانه عالم در روستاها، ۱۹ خانه بهداشت در مناطق محروم، ۴۱ مدرسه، ۸ پروژه آبرسانی شرب، ۳۷ پروژه آ‌برسانی کشاورزی و احداث ۲۴ مسجد و حسینیه کاری کردند کارستان.

البته همه کار‌ها به همین جا ختم نشد و تجهیز ۲۱۲ کتابخانه روستایی و توزیع ۲۷ هزارو ۹۳۲ بسته اقلام آموزشی و فرهنگی نشان داد که فعالیت‌های بسیج برای کمک به تمام اقشار جامعه بوده و چتر این حمایت‌ها سایه‌ای دارد به وسعت کل کشور.

هفته‌ای به نام بسیج و اتحاد مردم

در طول هفته‌ای که به نام بسیج ثبت شده، بسیج اقشار مختلف حضور داشتند. در این مدت بسیج مهندسین کشاورزی با اعزام تیم جهادی تخصصی کلینیک‌های سیار دامپزشکی و دامپروری بالاخص در چهار استان آذربایجان غربی، مازندران، گلستان و کرمانشاه در بیش از ۲۳۰ روستا به ارائه خدمت پرداخت که توانست بیش از ۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین را مورد معاینه قرار دهد. همچنین اعزام ۴ هزار هسته علمی به روستا‌ها جهت آموزش به کشاورزان که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی همراه بود که بازدید از مزارع و باغات نمونه، ارائه آموزش‌های جمعی و انفرادی از جمله آن‌ها بود. اما بسیج دانش‌آموزی هم با برگزاری کلاس خدمت در هشت استان کشور و آموزش حدود ۶۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان مناطق محروم و ضعیف توسط معلمان جهادی در خارج از وقت مدرسه نشان داد که همیشه در صحنه است و می‌توان برای لحظات سخت، نام آن‌ها را به خاطر سپرد.

یاوران بی‌ادعا

خدمات پزشکی رایگان هزار پزشک در هزار مسجد کشور و همچنین در مصلا‌های نماز جمعه، مساجد مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها کاری بود که تیم بسیج جامعه پزشکی در دستور کار خود قرار داد و به نتیجه رساند. البته این تمام ماجرا نبود و اجرای طرح شهید رهنمون، ویزیت رایگان و اعزام ۹۳۳ تیم از پزشکان جهادی به مناطق محروم سراسر کشور و خدمت‌رسانی به ۴۹ هزارو ۲۴۸ نفر از هم‌میهنان در این مناطق از دیگر اقدامات پزشکانی بود که به نام بسیج و زیر لوای مقدس آن به یاری نیازمندان شتافتند. بسیج کارگری هم که خوب می‌دانست چشم‌های زیادی به عملکرد آن‌ها دوخته شده است اجرای ۵۰ مورد رزمایش پدافند غیرعامل در کارخانه‌ها و اجرای ۱۰ هزار نفر ساعت نوبت کاری ایثار و همچنین برگزاری ۷۰ نشست همدلی و اخوت کارگری و کارفرمایی را در طول یک هفته به نام خود ثبت کرد تا نشان دهد برای بالا بردن تولید کالا‌های ایرانی و ایجاد نشاط و همدلی در بین کارگران همیشه آماده است.

رکورد‌هایی برای ثبت در گینس

در هفته بسیج چنان آماری از اقدامات بسیجیان در سنگر‌های مختلف ثبت شد که خود رکوردی است برای گینس. در همین رابطه از برگزاری ۹۲۵ مراسم مذهبی و یادواره شهدا و ۷۲۸ مسابقه فرهنگی و ورزشی و ۳۸۷۰ کلاس عقیدتی، اخلاقی و قرآنی و ۱۱۸۵ کلاس آموزشی و تحصیلی گرفته تا اکران ۳۷۸ فیلم و مستند و ویزیت ۲۰ هزارو ۵۷۷ نفر توسط پزشکان عمومی و توزیع دارو میان آن‌ها و ویزیت ۳۴۸۷ نفر توسط پزشکان متخصص و ارائه خدمات زنان و زایمان به ۲۸۳۷ نفر که هر کدامشان گام بزرگی در راه خدا و برای مردم و خشنود کردن مقام معظم رهبری به شمار می‌رود. البته نباید توزیع ۴۳۸۶ قلم کالای بهداشتی و سلامت و ارائه خدمات بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی به ۶۶۹ نفر و خدمات مشاوره و روانشناسی و آموزش بهداشت و درمان به ۱۲۶۵۸ نفر را از قلم انداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار