کد خبر: 943784
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
محروميت زدايي و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق کم برخوردار هدف اصلي بنياد مستضعفان است
چند ماهي است که تهديدهاي دشمنان براي بر هم زدن جشن 40 سالگي انقلاب آغاز شده است. از خروج آمريکا از برجام گرفته تا تهديد انقلاب که جشن 40سالگي خود را نخواهد ديد. حالا اين اقدامات با تخريب نهادهاي انقلابي و خدمتگزار آغاز شده. نهادهايي که حداقل در ذهن مردم از موقعيت خوبي برخوردارند و از زمان تاسيس در جهت رفع محروميت ها و تامين نياز مناطق کم برخوردار حرکت کرده اند...
حوريه ملکي

 

 




 

حوريه ملکي

چند ماهي است که تهديدهاي دشمنان براي بر هم زدن جشن 40 سالگي انقلاب آغاز شده است. از خروج آمريکا از برجام گرفته تا تهديد انقلاب که جشن 40سالگي خود را نخواهد ديد. حالا اين اقدامات با تخريب نهادهاي انقلابي و خدمتگزار آغاز شده. نهادهايي که حداقل در ذهن مردم از موقعيت خوبي برخوردارند و از زمان تاسيس در جهت رفع محروميت ها و تامين نياز مناطق کم برخوردار حرکت کرده اند. نهادهايي مثل بنياد مستضعفان که حالا به قدرتي عظيم در رفع مشکلات مناطق محروم در عرصه هاي مختلف تبديل شده است.

 

***

 

هنوز فراموش نکرديم قلعه گنج کرمان و سيستان و بلوچستان و روستاهاي قزوين و اردبيل و صدها نقطه ديگر از کشور را که به لطف توجه و سرمايه گذاري هاي بنياد مستضعفان، برچسب محروم بودن را از چهره خود زدوده اند و با اشتغال هاي پايدار حالا حرف هاي زيادي براي گفتن دارند.

 

* تخريب نهادهاي خدمتگزار با هدف از بين بردن اعتماد عمومي

 

تخریب نهادهای انقلابی از همان سالهای اول انقلاب که نهادهای انقلابی به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شدند بعنوان ثمرات انقلاب در دستور کار ضد انقلاب قرار گرفت و آغاز شد. نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان، مولود انقلاب‌اند و برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب در یک فضای جهادی و بدور از بوروکراسی اداری شکل گرفتند. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز به یکی از نهادهای خدمتگذار و پر‌تلاش در حوزه آبادانی، پیشرفت و محرومیت‌زدایی از کشور تبدیل شده و توانسته است فعالیت‌های اقتصادی موفقی را سامان دهد و به یکی از نقاط قوت کشور، همراه و همکار دولت در اجرای برنامه و سیاست‌های کلان کشور تبدیل شود. حجم گسترده فعالیت‌ها و وسعت اقدامات اقتصادی و عمرانی و ابداع الگوی موفق آبادانی و پیشرفت منطقه‌ایی در حوزه محرومیت‌زدایی از این نهاد چهره‌ای به نمایش گذاشته که برخی با شبه‌افکنی سعی در توقف و یا کند کردن حرکت رو به جلو آن را دارند.

فقط کافيست سري به مناطق محروم بزنيم تا رد پايي از بنياد مستضعفان را مشاهده کنيم. اقدامات و فعاليت هايي که با ايجاد اشتغال پايدار، ثبات و آرامش را به همراه آورده است. به عنوان مثال در کرمان و منطقه قلعه گنج.

طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با پروژه‌های مردم‌محور بنیاد مستضعفان در سال 94 شروع شد که یکی از آنها ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بود. پروژه اي که تاکنون پنج هزار راس از این بز شیری را با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور کرده است. پس از استقبال مردم از طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی، اين طرح در خاکعلی قزوین هم به اجرا در آمد و بر همين اساس مدیرعامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان اعلام کرد: مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل 15 راس بز نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند که سرمايه اوليه آن هم به آنها وام داده مي شود.

 

* بنياد، نهادي در رفع محروميت از خانه مستضعفان

 

از زمانی که بنیاد مستضعفان با دستور رهبر انقلاب مسئولیت رفع محرومیت در مناطق مختلف را در دستور کار قرار داد، قلعه گنج اولين نقطه اي بود که رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم آن، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی-ایرانی آبادانی و پیشرفت از طریق ساز و کارهای قانونی و مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و خیلی زود موضوع حمایت از اشتغال در اين منطقه اهمیت یافت.

در قلعه گنج مطالعات سمت و سوی دامداری را هدف گرفت و چالش‌های آن شناسایی شد. سپس مشخص شد بايد بزهایی که به صورت سنتی دام غالب منطقه بودند با دامهای پربازده تر جایگزی شوند. در نهایت این بررسی‌ها به «بز مورسیا» که بومی جنوب اسپانیا و منطقه بارسلون بود ختم شد و مجموعا 3 هزار راس از اين نژاد وارد و در دامداری مجهز پرورش بز شیری قلعه گنج برای انجام آزمایشات و تستهای اولیه مستقر شد.

پس از موفقيت اين طرح در منطقه قلعه گنج و استقبال مردم به خاطر تاثير مستقيم آن در زندگي هايشان و مشاهده رفع محروميت ها و ايجاد اشتغال، اينبار باز هم در جهت توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی در خاکعلی قزوین شروع به کار کرد.

حالا ضد‌انقلاب با تخریب چهره نهادهای انقلابی سعی مي کند مردم را نسبت به آنها بدبین و ناامید و در نهایت با تخریب آنها و سایر اقدامات اصل نظام را نشانه برود. تجربه ثابت کرده است که رسانه‌های بیگانه هرگز برای منافع ملت ایران قدمی برنداشته و نخواهند داشت و اساساً حق و حقوق ملت برای آنها موضوعیت ندارد. هدف آنها تخریب انقلاب اسلامی، دستاوردها و ناکارآمد نشان دادن رویش‌های آن است که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب، از پیشرو‌ترین نهادهای انقلابی در آبادانی و محرومیت‌زدائی در کشور بوده و همواره در تیررس تخریب‌های رسانه‌های بیگانه قرار داشته است.

با اين تفاسير مشکل کار آنجا نمايان مي شد که برخي رسانه هاي داخلي هم با بي تدبيري آب به آسياب دشمن مي ريزند در مواجه با اقدامات صورت گرفته در بنیاد و رویکرد و خط مشی حاکم بر آن جانب انصاف را رعایت نمی کنند و با ایجاد جریان های خبری و تبلیغی و برجسته کردن برخی شبهات و سوء استفاده از برخی سخنان، سعی در تخریب چهره این بنیاد نزد افکار عمومی را دارندو حکایت امروز آنها حکایت یکی بر سر شاخ بن بریدن است.این در حالی است که در راس این نهاد شخصیتی شناخته شده با کوله باری از تجربه در عرصه های مختلف مدیریتی انقلاب و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب قرار دارد که به پاک دستی و کار جهادی معروف است.شخصیتی که در مسئولیت های مختلف بعد از انقلاب ارادت و اخلاص خود را به نمایش گذاشته است.

تخریب چنین شخصیتی با دست آویز قرار دادن برخی سخنان، شایسته و در شان رسانه های داخلی که بعضا مدعی عدالت طلبی و انقلابی گری نیز هستند نیست.فیلم سخنان سعیدی کیا در خصوص حقوق دریافتی مربوط به یکسال قبل و در یک جمع دانشجویی است پخش امروز آن در شرایطی که تیرماه ۹۸ دوره اول ریاست ایشان در بنیاد به اتمام می رسد نشانه روشنی از نیت و هدف انتشار دهندگان آن است.

 

* پرداخت وام به سرمايه گذاران

 

خوب است کمي حافظه تاريخي خود را قوي تر کنيم. فراموش نمي کنيم فعاليت ها و سرمايه گذاري هاي بنياد مستضعفان در مناطق محروم را با نيت ايجاد اشتغال پايدار. به عنوان مثال طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بنياد مستضعفان پروژه اي است در جهت ايجاد اشتغال در مناطق محروم آغاز شده و بر اساس آن  تاکنون پنج هزار راس بز شیری با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور شده است.

از اين تعداد بز سه هزار راس در قلعه گنج و دو هزار راس در خاکعلی قزوین هستند. پس از سرمایه‌گذاری مردم محور بنیاد مستضعفان در توسعه دامپروری، در حال حاضر 70 دامداری صنعتی خرد با سرمایه‌گذاری مردمی راه‌اندازی و يا در حال تاسیس است. هر کدام از این دامداری هاي صنعتی خرد با 20 راس بز مولد نژاد اسپانیایی شروع به کار می‌کنند و با نظارت کارشناسان بنياد مستضعفان تا به بهره برداري رسيدن کامل پيش مي روند. و نکته حائز اهميت براي سرمايه گذاران در اين عرصه اينکه بانک سینا وابسته به اين بنياد با سود کم بهره 4 درصد وامي را در اختیار سرمایه‌گذاران برای خرید بز مولد قرار می دهد. بنابراین متقاضیان مي توانند حتي سرمایه اولیه را از طریق تسهیلات بنیاد مستضعفان فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این طرح ملی در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی شده به "جوان" مي گويد: "مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل 15 راس بز، نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند."

مسعود نیکدل با اشاره به قیمت این نژاد از بزها سه الی چهار میلیون تومان است ادامه مي دهد: "تلاش مي کنيم قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد کاهش پیدا کند چرا که این پروژه در راستای ماموریت‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم به اجرا در مي آيد."

وی درباره مجتمع دامداری در منطقه خاکعلی قزوین نيز با تاکيد بر اينکه در حال حاضر در این مجتمع دو هزار راس بز اسپانیایی با نژاد مورسیا وجود دارد که ظرفیت آن را به پنج هزار راس بز می‌رسانیم، مي گويد: " 80 راس بز در این دامداری نر و مابقی ماده هستند و دوره شیردهی این بزهای پنج ماهه از اسفندماه امسال شروع می‌شود و می‌توانند روزانه 2.5 تا 3.5 کیلوگرم شیر با چربی بالا داشته باشند."

نيکدل درباره انتخاب بز مورسیا اسپانیا هم معتقد است :"چون در دوره خشکسالی قرار داریم و این نژاد هم با کمترین و ارزان‌ترین ماده غذایی یعنی کاه بیشترین شیردهی را دارد، مناسب برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق گرمسیری مي باشد.

به هر حال بد نيست رسانه ها و فعالان فضای مجازی هم بدانند که یکی از بزرگترین سرمایه ها و پشتوانه های انقلاب اسلامی و به تبع آن نهادهای بر آمده از آن، اعتماد مردمی است که هرگونه خلل و خدشه وارد کردن بر این سرمایه خسارت های جبران ناپذیری در پی دارد و نتیجه اینکار بازی کردن در زمین دشمن است.بنیاد مستضعفان با تنوع زیاد و فعالیت در عرصه های مختلف، قطعا عاری از خطا نیست اما تخریب و سیاه نمائی و تشویش افکار عمومی و تخطئه فعالیت های صورت گرفته به شیوه های ژورنالیستی و پوپولیستی نه تنها کمکی به رفع نقاط ضعف و بهبود عملکرد نمی کند بلکه فضای اعتماد عمومی را به بی اعتمادی مبدل می کند و در فضای بی اعتمادی انجام کارهای بزرگ و ماندگار برای رفع محرومیت از کشور و هدایت دارائی ها و سرمایه ها به سوی آبادانی کشور غیر ممکن خواهد بود ضمن اینکه امروز کشور در شرایط ویژه ایی به سر می برد.

شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی با همه ی توان و به شدیدترین شکل ممکن در حال تحمیل فشارهای سنگینی بر مردم هستند تا مقاومت مردم ایران را درهم شکنند مردمی که نشان دادند در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی دست از آرمان های خود برنداشته اند و از انقلاب خود حراست می کنند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حیدروند
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
2
درود بر نویسنده فهیم و با شخصیت
بیک محمد لو
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
با سلام و تشکر از انتشار مطلب واقعا درست می گویید مدتی است برخی از رسانه ها به ویزه در فضای مجازی با رسانه های بیگانه همنوا شده اند خیلی عالی است که به عنوان سوزه گزارش این مساله توسط رسانه های وزینی مانند شما مورد واکاوی قرار گیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار