کد خبر: 943772
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه با وجود سنگین بودن و واقع شدن در مسیر کوهستانی فعال‌ترین پروژه ریلی کشور است

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمدرضا رضایی در بازدید از ایستگاه اردبیل راه‌آهن اردبیل ـ میانه اظهار داشت: عمده بار در کشور با حمل و نقل زمینی جابه‌جا می‌شود و جاده‌ها کشش این میزان جابه‌جایی را ندارند.

وی افزود: نتیجه این حجم جابه‌جایی 17 هزار کشته و نزدیک به سه برابر این میزان مجروح در جاده‌هاست و این وضعیت در حالی بوده که کشورهای توسعه یافته توجه ویژه به شبکه ریلی به دلیل سرعت و امنیت آن دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نگاه مجلس و دولت به توسعه شبکه ریلی نقطه قوتی برای اتصال کانون‌های بار و مراکز استان‌هاست، تصریح کرد: در کشور هدف‌گذاری صحیحی به این منظور مشاهده می‌شود.

رضایی با اشاره به تامین مالی خط ریلی اردبیل ـ میانه گفت: این پروژه با وجود سنگین بودن و واقع شدن در مسیر کوهستانی فعال‌ترین پروژه ریلی کشور است و تا شهریورماه سال آینده حد فاصل اردبیل ـ فیروزآباد ریل‌گذاری می‌شود.

وی اظهار کرد: اردبیل ـ میانه در ادامه با اتصال به مغان منجر به اتصال ریلی اردبیل به جمهوری آذربایجان شده و توسعه مطلوبی را رقم خواهد زد که منابع مالی و شکل اجرا به مراتب راحت‌تر از اردبیل ـ میانه خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله ایستگاه اردبیل از شهر بیان کرد: شبکه ریلی با هدف تسهیل دسترسی مردم اجرا می‌شود و لازم است ایستگاه مناسب و نزدیک شهر پیش‌بینی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر