کد خبر: 943767
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ارزش کتاب را در آگاهی‌بخشی به افراد جامعه بسیار خطیر دانست و گفت: همه چیز در سایه نوشتن و به قلم آوردن معنا و مفهوم می‌یابد به طوری که در سایه نوشتن است که هنر سینما، تئاتر و سایر حوزه ها به رشد و بالندگی رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رباب عزیزخانی در مراسم تجلیل از محمدرضابایرامی در جمع خبرنگاران اردبیل در قالب طرح 40 قلم در آستانه چهلمین فجر انقلاب اسلامی در زادگاهش اردبیل اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در پاسداشت خدمات فرهنگی و ادبی نویسندگان متعهد و انقلابی در قالب طرح 40 قلم از محمدرضا بایرامی نویسنده متعهد ایران که زاده اردبیل است با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

وی گفت: ما به وجود اهالی فرهنگ و هنر که در این 40 سال با قوت و قدرت تلاش کردند تا بهترین آثار را در بستر انقلاب اسلامی برای مخاطبان مهیا و فراهم کنند قدردانی می‌کنیم.

رباب عزیزخانی اهمیت قلم و سوگند یاد شده در قرآن را به این عنصر ارزشمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاه قلم به قدری واضح و روشن است که در طول تاریخ آنهایی که با تکیه بر قلم و کلام نافذ خود توانسته‌اند آثاری را پدید آورند همواره در تاریخ ماندگار شده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی در بها دادن به قلم نویسندگان و همچنین توسعه علم و باسوادی مردم انجام شده است، افزود: امروز خوشحال هستیم که کتابخوانی جزو کارهای روزانه مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان ما تلقی می‌شود و باید بیشتر از این مجموعه آموزش و پرورش به نوشتن و زنگ انشا بها دهند تا در یک رسالت عظیم بهترین آثار توسط زبنده‌ترین نویسندگان تالیف و به چاپ برسد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ارزش به اقدام خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری طرح 40 قلم در استان‌ها به نیت تجلیل از نویسندگان متعهد و انقلابی اشاره کرد و گفت: ما نیز در استان اردبیل در پاسداشت محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر ایرانی که آثار او در سطح ملی و جهانی خوش درخشیده تصمیم گرفتیم تا از این فرزند برومند سبلان در این مراسم تجلیل کنیم.

عزیزخانی در ادامه به رشد کمی و کیفی کتابخانه‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر و در این 40 سال اشاره و تصریح کرد: در حالی که در قبل از پیروزی انقلاب تنها 8 باب کتابخانه داشتیم این تعداد هم اکنون با 10 برابر رشد به 77 باب رسیده است.

وی از افزایش عضویت علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین اهدا و امانت دادن کتاب به مخاطبان اشاره و اظهار کرد: در این 40 سال تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر این بوده تا علاقمندان به کتاب بتوانند آثار ارزشمند را به راحتی تهیه و نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر