کد خبر: 943747
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه راه سختی را در پیش داریم گفت: در سخت‌ترین شرایط سرمربیگری تیم ملی را قبول کردم اما شرایط خوبی داریم و می‌توانیم با همین جوانان به موفقیت‌های بزرگی برسیم.
جوان آنلاین: محمد بنا درباره ارزیابی خود از سطح کیفی رقابت‌های جام تختی و اینکه آیا کادر فنی تیم ملی به اهداف خود در این رقابت‌ها رسید یا خیر، اظهار کرد: رقابت‌های جام تختی با حضور تمامی پتانسیل کشتی فرنگی ایران به غیر از ۱۰ کشتی گیری که قرار است به جام وهبی امره بروند و مهدی علیاری و حسین نوری برگزار شد و کیفیت رقابت‌ها نیز در حد خوبی بود. از نظر تماشاگران بی‌نظیر اندیمشکی و حمایتی که داشتند و همینطور از نظر میزبانی، شهر کوچک اندیمشک با امکاناتی که داشت توانست بخوبی از پس میزبانی بربیاید و همه از آن راضی بودند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: کشتی گیران خارجی نیز در این رویداد حضور داشتند اما چون ما ۸ طلا گرفتیم برخی می‌گویند سطح رقابت‌ها ضعیف بوده اما اگر مثلاً ۳ طلا می‌گرفتیم می‌گفتند سطح فنی رقابت‌ها بالا بوده است. ما به سطح کیفی کاری نداشتیم و تلاش این بود که تیم‌های خوبی به اندیمشک بیایند، به هر حال اگر به تقویم اتحادیه جهانی نگاه کنید می‌بینید که رقابت‌های زیادی در سراسر جهان بصورت همزمان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این رقابت‌ها جوایز مالی نداشت و با در نظر گرفتن بعد مسافت، باید از حضور همین تعداد تیم خارجی در جام تختی نیز خوشحال باشیم و خدا را شکر کنیم که با حضورشان تنور مسابقات را گرم کردند و تماشاگران کشتی دوست خوزستانی از دیدن کشتی‌ها لذت بردند.
وی درباره عملکرد کشتی‌گیران ایران نیز گفت: در بیشتر اوزان به غیر از ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم عملکرد کشتی‌گیران ما خوب بود و توانستند رقبای خارجی‌شان را شکست دهند. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز اگر علیاری و حیدری حضور داشتند قطعاً کشتی‌گیر کوبایی کار سختی داشت و نمی‌توانست به راحتی قهرمان شود. در سنگین وزن نیز پتانسیل ما همین است هر چند اگر قاسمی منجزی عجله نمی‌کرد و آن فن بیخودی را اجرا نمی‌کرد و ۴ امتیاز از دست نمی‌داد، حتی می‌توانست کشتی‌گیر کوبایی را شکست دهد یا با اختلاف کمتری ببازد.
بنا در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره اعتراض سعید عبدولی پس از باخت برادرش مقابل محمد نوربخش و اینکه آیا اعتراض او به عملکرد داوری را وارد می‌داند یا خیر خاطرنشان کرد: اعتراض او وارد نبود. به هر حال مسابقات در شهر او برگزار می‌شد و عبدولی نمی‌خواست برادرش بازنده شود. داوری‌ها خوب بود و داوری این مبارزه نیز هیچ مشکلی نداشت ضمن اینکه سامان عبدولی و محمد نوربخش پیش از این بارها با هم کشتی گرفته‌اند و در بیشتر این مبارزات این نوربخش بوده که پیروز شده است. نتایج این رقابت‌ها ملاک صد درصدی ما برای انتخاب نفرات تیم ملی نیست و کشتی گیران را در رویدادهای مختلف و در تمرینات مورد آزمایش جدی قرار می‌دهیم تا به بهترین ترکیب ممکن برسیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود :۶ ماه تا رقابت‌های جهانی فاصله داریم و در این مدت به اکثر نفرات میدان می‌دهیم تا خودشان را نشان بدهند، ضمن اینکه در این مدت ممکن است هزاران اتفاق بیفتد و کشتی‌گیران با افت روبرو شوند و یا اینکه رشد داشته باشند، بنابراین هیچ کشتی‌گیری نباید ناامید باشد و همه باید تلاششان را بیشتر کنند تا توانایی‌هایشان را به کادر فنی اثبات کنند.
وی درباره آغاز اردوی نفرات اعزامی به جام وهبی امره ترکیه نیز گفت: ۳ یا ۴ روز بیشتر زمان نداریم و کار خاصی قرار نیست در این اردو انجام بدهیم. فقط می‌دانیم این نفرات در شهرهای خودشان تمریناتشان را پیگیری کرده اند. همه این کشتی‌گیران شاکله آینده کشتی ایران را تشکیل می‌دهند و به غیر از عبدولی سایر نفرات جوان هستند. ما در شرایط خاصی قرار داریم و باید این دوره گذر را به خوبی پشت سر بگذاریم. شرایط خوبی داریم و با حمایت و پشتیبانی از این کشتی‌گیران جوان باید برای موفقیت در آینده برنامه‌ریزی کنیم. در سخت‌ترین شرایط ممکن کار را قبول کردم و فرصت کمی هم در اختیار داریم، اما قصدمان این است نه فقط برای المپیک توکیو بلکه برای آینده دور تر نیز نفراتی را پرورش دهیم که برای کشتی ایران سال‌ها افتخارآفرینی کنند که این امر به همراهی، حمایت و همدلی همه نیاز دارد.

بنا درباره تعامل خوب میان او، خیرآبادی سرمربی تیم امید و باوفا سرمربی جوانان که با دعوت او در کمیته فنی جام تختی حضور داشتند و در کنار هم رقابت‌ها را زیر نظر گرفتند، گفت: به هر حال هر فردی استقلال کاری خودش را دارد. فدراسیون کشتی این عزیزان را به عنوان سرمربیان تیم‌های امید و جوانان انتخاب کرده و از آن‌ها خواستم در کمیته فنی این رقابت‌ها حضور داشته باشند. هر کدام از آنها نفراتی را در این رقابت‌ها داشتند و تیمی را که چند روز دیگر به جام وهبی امره نیز اعزام می‌کنیم بیشترشان را نفرات امید تشکیل می‌دهند، برای همین لازم بود که از نزدیک شاهد این رقابت‌ها باشند. باید تعامل خوبی بین ما برقرار باشد و خوشبختانه همگی در این راه گام برمی‌داریم تا کشتی به موفقیت برسد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره مصاحبه اخیر امید نوروزی طلایی ایران در المپیک لندن مبنی بر اینکه لازم است"بنا برای موفقیت تمرینات خود را علمی کند"خاطرنشان کرد: بعد از آنکه تیم خادم نیز چند ماه پیش در رقابت‌های جهانی مجارستان به موفقیت نرسید همین صحبت‌ها نیز در مورد او مطرح شد و گفتند تمرینات او سنتی بوده است، در حالی که تا قبل از آن می‌گفتند تمرینات خادم علمی بوده و او تئوریسین بوده است اما به یکباره تمرینات او سنتی شد، بنابراین همیشه این صحبت‌ها مطرح شده است. امید نوروزی دوست داشت من او را همین طوری به تیم ملی دعوت کنم و بیاید و به خارج برود، اما از آنجا که او را دوست دارم اعلام کردم بهتر است دیگر کشتی نگیرد. به هر حال او هم نظرش را گفته و سعی می‌کنم تمریناتم را مدرن کنم! (با خنده).
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار