کد خبر: 943722
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: برگزاری دوره های آموزش کشاورزی برای سربازان در پادگان‌ها با توجه به وجود امکانات و نیز نظم و انضباط در اجرای طرح، در رفع مشکل بیکاری آنان پس از اتمام خدمت بسیار موثر است.

منوچهر رحمانی  در جمع مهارت آموزان تیپ321 شهید اشراف مرند در خصوص دلیل برگزاری دوره های آموزش کشاورزی برای نیروهای جوان و سربازان اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط و امکانات در نظام آموزشی برای اجرای آمورش های کشاورزی فراهم نیست، جهاد کشاورزی جهت رفع این مشکل اقدام به برگزاری این دوره ها می کند.
وی افزود: این آموزش ها موجب می شود فراگیران به یک حرفه و مهارت خاص دست یافته و بعد از اتمام خدمت سربازی دارای شغل و پیشه شوند.
رحمانی گفت: هدف از برگزاری دوره های مهارتی در بخش کشاورزی، افزایش سطح دانش بهره برداران و توانمندسازی آنان در شغل های مربوطه و نیز اقتصادی کردن تولید در شهرستان است.
وی همچنین فقدان مهارت در جوانان و معضل بیکاری آنان پس از خدمت سربازی را دغدغه مهم مسئولان بیان کرد و افزود: طرح آموزش سربازان در پادگان‌ها می تواند در رفع قسمتی از مشکل بیکاری موثر باشد.
رحمانی با بیان اینکه رفع دغدغه‌ جوانان زمان بر است، اعلام کرد: دستیابی به شغل مناسب بر اساس توانمندی‌های فردی شاید در مدت کوتاه امکان پذیر نباشد، اما با این وجود برای رسیدن به شغل مورد علاقه و مناسب، باید تلاش کرد. 
وی اظهار امیدواری کرد طبق تفاهم نامه ای که بین فرماندهی ارتش و سازمان جهاد کشاورزی استان منعقد شده است، نیروهای جوان و سربازان بتوانند پس از گذراندن دوره های آموزشی و اتمام خدمت سربازی در بخش تولید فعالیت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در خصوص مزایای برگزاری دوره های آموزش کشاورزی برای سربازان گفت: صدور گواهی برای بهره مندی از تسهیلات بانکی و طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی، اثر بخش بودن دوره های آموزشی در مقایسه با کلاس ها و کارگاه ها به دلیل داشتن بخش های عملی و توجه تخصصی تر به موضوع آموزش از جمله مزایای برگزاری دوره های مهارتی است.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر