کد خبر: 943719
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
معاون پژوهشی و برنامه‌ ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 13 معلم این استان امسال در زمینه کارهای پژوهشی، 104 مقاله کشوری و بین المللی ارائه دادند.

یعقوب قوشچی با بیان این که آموزش و پرورش این استان در زمینه انجام کارهای پژوهشی فعال است افزود: معلمان این استان 104 کار پژوهشی در زمینه های مختلف آموزشی انجام دادند.
وی ادامه داد: کارهای پژوهشی در زمینه کاهش مشکلات یادگیری دانش آموزان استثنایی و عادی، افزایش تمرکز، راهکارهای علاقمندکردن دانش آموزان به درس و رفع مشکلات تربیتی دانش آموزان به طور خاص در پایه ابتدایی انجام شده است.
قوشچی اظهار داشت: معلمان و دانش آموزان استان سمنان در مسابقه های مختلف مانند هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی، دومین جشنواره تحلیل محتوای درسی، بیست و یکمین جشنواره اقدام پژوهی و جشنواره پژوهشگران حضور پررنگ دارند و این حضور نشان از توجه به مقوله پژوهش است.
وی با بیان این که پژوهش، مطالعه آگاهانه با برنامه و روش مند برای دستیابی به کمال، دانایی، پویایی و پیشرفت است اضافه کرد: تولد و حیات علم وابسته به انجام کارهای پژوهشی است و همواره باید انجام کارهای پژوهشی به منظور ترقی و توسعه کشور مد نظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در زمینه حرکت به سمت آموزش پژوهش محور وظیفه خطیر دارد و برای تحقق این راهبرد باید اولویت آموزش از قالب نظری به کاربردی تغییر یابد.
قوشچی با بیان این که پژوهش کاربردی گره گشای مشکلات اقتصادی و موجب تقویت نشاط اجتماعی می شود، ابراز داشت: بیش از پیش باید برای علاقمند کردن معلم و دانش آموز به کارهای پژوهشی تلاش شود.
معاون پژوهشی و برنامه‌ ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پژوهشگری روحیه پرسشگری، تواضع در اندیشه و نقد پذیری را در جامعه افزایش می دهد و آموزش و پروش تقویت روحیه پژوهشی در بین معلمان و دانش آموزان را در اولویت کاری خود قرار داده است.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر