کد خبر: 943716
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: سهم فروش محصولات شرکت های دانش بنیان سمنان در داخل استان نسبت به کل فروش آن ها به پنج درصد هم نمی رسد.

خلیل راحتی با اشاره به توانایی شرکت های دانش بنیان استان برای تولید محصولات با کیفیت، تصریح کرد: صحبت از کوچک بودن بازار فروش نیست بلکه استان سمنان ظرفیت این میزان فروش را دارد اما داشتن نگاه حمایتی نسبت به محققان استانی هنوز در بین دستگاه های اجرایی شکل نگرفته است.
وی با بیان اینکه دانشگاهیان استان سمنان از بی مهری مسوولان استانی گله مند هستند، افزود: این موضوع در زمان استانداران پیشین نیز مطرح شد که بیشتر طرح های پژوهشی دستگاه ها به خارج از استان داده می شود، دستور پیگیری هم دادند اما به سرانجامی نرسید.
راحتی همچنین از برگزاری نشست مشترک بین نماینده ی هلدینگ 'ژرسو' از قزاقستان و نمایندگان و شرکت همکار این هلدینگ در ایران با مدیران پارک علم و فناوری استان سمنان خبر داد و گفت: ژرسو از نظر اقتصادی دومین هلدینگ کشور قزاقستان است که در زمینه تولید و انتقال انرژی، هوشمندسازی شهرها، کشاورزی و ساخت تجهیزات مرتبط با آن ها فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه در این نشست زمینه های همکاری مشترک بررسی شد، اظهار داشت: در نهایت هلدینگ ژرسو برای استقرار واحد تحقیق و توسعه این شرکت در پارک علم و فناوری استان سمنان و نیز سرمایه گذاری در حوزه تولید کنتورهای هوشمند برای مصرف داخلی و صادراتی ابراز تمایل کرد.
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان سمنان اضافه کرد: در این نشست همچنین تعدادی از شرکت های دانش بنیان استان که در زمینه های مرتبط با این موضوع فعالیت دارند، به معرفی محصولات خود پرداختند.
استان سمنان 58 شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد، 43 شرکت با پارک علم و فناوری استان مرتبط هستند.
پارک علم و فناوری استان سمنان در سال 1381 بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، همزمان با تبدیل یا ادغام سایر مراکز استانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعالیت خود را در استان سمنان (مستقر در شهرستان شاهرود) آغاز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر