کد خبر: 943681
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
مدیرکل هنر‌های تجسمی ارشاد مطرح کرد
مدیرکل هنر‌های تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری یازدهمین ز، بازتر کردن دایره تجسمی و وسعت دادن به این حلقه هنری را از مهم‌ترین اهداف این رویداد توصیف کرد.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هادی مظفری در دومین نشست خبری یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر که به همراه مراسم رونمایی از ۱۱پوستر بخش‌های مختلف این رویداد با حضور مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری برگزار شد، عنوان کرد: امسال هدف ما بازتر کردن دایره تجسمی و وسعت دادن به این حلقه هنری بود و به همین خاطر تغییرات بسیاری در بحث جزئیات داشتیم و به لحاظ ارائه اثر نیز رشدی بالای ۲۰۰درصد را هم به لحاظ کمی و هم کیفی در بسیاری از بخش‌ها شاهد بودیم، ضمن اینکه پژوهش نیز به بخش علمی جشنواره اضافه شد و برای آن جایگاهی ویژه در نظر گرفته‌ایم. اتفاق دیگری که امسال را نسبت به گذشته متمایز می‌کند بخش ۴۰سالگی انقلاب است که قطعا برای هنردوستان و مردم می‌تواند جالب توجه باشد. رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر ادامه داد: ۵۳ گالری در این جشنواره حضور دارند که اساسا این رقم نه معنای زینتی دارد نه پر کردن فضای جشنواره را بلکه حضورشان برای ارائه آثار است تا به معرض نمایش و فروش گذاشته شود و خالقان اثر هنری بتوانند نتیجه زحمات‌شان را به دست مردم برسانند. ما به اقتصاد هنر باور داریم و باید در این رویداد آن را به شکلی عملی اجرایی کنیم.
ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره نیز با ارائه گزارش آماری بیان کرد: ۵ هزارو ۷۶۱ نفر تعداد کل شرکت‌کننده‌های این دوره بودند که جمعا ۱۳ هزارو ۷۹۲ اثر را به دست ما رساندند و از این میان ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند راه‌یافتگان به نمایشگاه امسال بودند. با توجه به اینکه کیفیت آثار ارائه شده در رشته‌های نقاشی، مجسمه و عکس بیش از سایر رشته‌ها بود به رغم سختگیری‌های بسیار انتخاب دشواری پیش روی داوران بود و به همین خاطر نمی‌توانستیم عدد آثار را با دیگر رشته‌ها تراز کنیم. امیر سقراطی دبیر هنری نیز در این مورد گفت: آثاری که در یازدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر به دستمان رسیده قابل تأمل است و غالباً بازتابی از مسائل سیاسی و اجتماعی روز را نشانه گرفته‌اند. علاوه بر تهران شهر‌های مشهد، سلمانشهر، شیراز، تبریز، رشت، آمل، چالوس، سمنان و یزد میزبان یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر هستند.
امیر سقراطی اظهار کرد: داوران از حجم باکیفیت بالای آثار ابراز خرسندی کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار