کد خبر: 943656
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و بنیاد مسکن ده هزار مسکن در جنوب کرمان احداث خواهد شد.
سرويس اقتصادي جوان آنلاين: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اظهار امیدواری که با این اقدام، روح بلند امام راحل و روح بزرگ شهیدان والا‌مقام شاد شود و لبخند رضایت را بر سیمای مردم جنوب کرمان نظاره کنیم.
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سخن می‌گفت: با بیان این مطلب افزود: در طول چهل سال گذشته، خدمات بی‌شمار و ارزنده‌ای در کشور انجام شده و با وجود ترورها، جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه، کشورمان از نظر علمی در رتبه ۱۵ دنیا و رتبه اول منطقه خاورمیانه و از لحاظ پیشرفت‌های فضایی در ردیف دوم این منطقه هستیم.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، وی درادامه اظهارات خود گفت: بر‌اساس گزارش‌های مستند صندوق بین‌المللی پول، ایران در زمره ۱۸ اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد و در چند سال آتی این رتبه به جایگاه ۱۵ می‌رسد.
دکتر نوبخت تصریح کرد که ما پیشرفت کشور را تنها در عمران و آبادانی شهر‌ها نمی‌بینیم و رشد و توسعه روستا‌ها را هم از اولویت‌های اصلی تلقی می‌کنیم و به همین دلیل در سفر اخیرم به استان کرمان، تصمیم گرفتیم که نسبت به حل مشکل مسکن و اصلاح معاش نیازمندان جنوب شهر کرمان اقدام‌های لازم را سامان دهیم و در جمع‌بندی خود به احداث ده‌هزار واحد مسکونی رسیدیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با این اقدام، روح بلند امام راحل و روح بزرگ شهیدان والا‌مقام شاد شود و لبخند رضایت را بر سیمای مردم جنوب کرمان نظاره کنیم.
وی در واپسین بخش سخن خود خاطرنشان ساخت که چنین اقدام ارزشمندی در سایر مناطق نیازمند کشور هم استمرار یابد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حمایت کامل خود را استمرار خواهد داد و از اهتمام کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم قدردانی می‌کنیم.
گزارش مذکور حاکی است که در این مراسم، مهندس پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در سخن کوتاه خود ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر نوبخت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، احداث ده‌هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان را یک روش منطقی و مناسب این سازمان برشمرد که با کمک نهاد‌ها و دولت انجام می‌پذیرد.
به گفته فتاح، ده‌هزار واحد مسکونی احداث شده به کسانی تعلق می‌گیرد که تا به حال از هیچ تسهیلاتی در زمینه خرید یا احداث مسکن در چهل سال اخیر استفاده نکرده‌اند.
به موجب این گزارش، در مراسم مذکور علی رضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: به محض امضای تفاهم‌نامه، کار احداث ده‌هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان در مدت یک‌سال انجام می‌پذیرد و امیدواریم در کنار احداث مسکن، بتوانیم در زمینه اصلاح معاش مردم این دیار هم گام‌هایی برداریم.
شایان ذکر است که بر‌اساس این تفاهم‌نامه احداث ده‌هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان با متراژ ۵۰ متر مربع از امروز آغاز می‌شود و هزینه احداث هر متر مربع، حدود یک میلیون تومان برآورد شده و برای احداث این واحدها،۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز را سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات عمومی تأمین می‌کند و ۲۵ درصد اعتبار را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌کند و ۲۵ درصد باقی‌مانده را هم کمیته امداد امام خمینی (ره) فراهم خواهد کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
حالا چرا کرمان فقط ! ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار