کد خبر: 943599
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
وزیر اسبق راه و ترابری با اشاره به ۴ دهه تلاش در زمینه عمران در کشور تصریح کرد: در بخش جاده ی روستایی اول آسیا هستیم بطوریکه بیش از ۹۰ هزار کیلومتر جاده ی آسفالته ی روستایی احداث کرده ایم.

جوان آنلاین: احمد خرّم،وزیر اسبق راه و ترابری در مصاحبه با رادیو با موضوع بررسی عملکرد چهل ساله ی انقلاب در حوزه ی راه،شهرسازی و ترابری اظهار داشت: به منظور حرکت در راستای توسعه ی هم جانبه و پایدار طرح جامعی لازم است که خوشبختانه بخش حمل و نقل کشور از سال 1353 دارای چنین طرحی بود که توسط مشاوران ستیران(که طرح آمایش سرزمین را تهیه کرده بود) طراحی شده بود.

وی با بیان اینکه افق این طرح 25 ساله بوده تصریح کرد: در این طرح پیش بینی شده که اگر توسعه ی حمل و نقل ریلی و جاده ای مطابق با طرح تصویب شده نبوده و بدرستی انجام نگیرد بیش از 17 هزار کشته در جاده ها خواهیم داشت.

وزیر اسبق راه و ترابری در سال های 1380_84 در رادیو گفت و گو اذعان کرد: این طرح شامل 11 هزار کیلومتر اتوبان،50 هزار کیلومتر جاده ی اصلی،90 هزار کیلومتر جاده ی فرعی و نیز 120 هزار کیلومتر جاده ی روستایی است اما امروز صرفا بیشتر از 3 هزار کیلومتر اتوبان در اختیار نداریم در صورتی که می بایست در سال 1378 11 هزار کیلومتر اتوبان احداث می کردیم لذا با عیان شدن چنین پسرفتی می توان علت 19 هزار و 700 کشته در جاده های سال 1397 را به خوبی دریافت.

خرّم در ادامه ی سخنان خود با تاکید بر اینکه در بخش جاده ی فرعی و اصلی مشکلی نداریم بیان داشت: ما در بخش جاده ی روستایی اول آسیا هستیم بطوریکه بیش از 90 هزار کیلومتر جاده ی آسفالته ی روستایی احداث کرده ایم.

وزیر سابق راه و ترابری کشورمان در پاسخ به این سوال که وضعیت جاده های ایران در دوران قبل از انقلاب چگونه بوده است؟ پاسخ داد: ما پس از انقلاب اسلامی و طیّ چهل سال اخیر،3 برابر قبل از انقلاب جاده تحویل داده و در عرصه ی سرمایه گذاری نیز خوب حرکت کرده ایم.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی کشور خاطر نشان کرد: در این خصوص باید به سفارش های بزرگانی نظیر رهبر معظم انقلاب و رئیسان جمهور گذشته که خواستار توسعه و اختصاص بودجه ی درست به آن بوده اند تکیه نمود با این همه پس از انقلاب که کشور را تحویل گرفتیم صرفا 4500 کیلومتر خط راه آهن داشتیم و در حال حاضر این رقم به 12 هزار کیلومتر افزایش یافته است اما باید توسعه ی خط آهن ایران را تا 14 هزار کیلومتر برسانیم ضمن آنکه تمام شبکه ی راه آهن کشور به منظور سرعت در حمل و نقل باید برقی شوند.

خرّم در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه ناوگان و حمل و نقل هوایی کشور جنبه ی حیثیتی دارد اذعان کرد: صنعت هوانوردی ایران در حال حاضر حداقل 200 فروند هواپیمای بدنه سبک،متوسط و سنگین نیاز دارد زیرا از 250 فروند هواپیمایی که در اختیار داریم 120 فروند به دلیل نبود قطعات خاص و موتور، کاملا زمینگیر است.

وزیر اسبق راه و ترابری اظهار داشت: ما در عرصه ی بازرگانی و خرید قطعات هواپیما نیز تحریم هستیم اما در خصوص بخش تعمیر و نگهداری هواپیما صرفا در تعمیر موتور با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت هوایی ایران دارای مهندسان زُبده و کارآزموده ی زیادی است اضافه کرد: ایران فاقد دستگاه تست موتور است و این در حالی است که در سال 1381 با راه اندازی سالن فجر،روند اُور هال ایرباس را شروع کردیم که اگر تحریم ها وجود نداشتند می توانستیم مرکز تعمیر هواپیما باشیم و اکنون نیز جا دارد در جوار فرودگاه امام خمینی رحمت الله علیه مرکز تعمیر هواپیما و چک های چهارگانه داشته باشیم.

وزیر اسبق راه و ترابری در پایان سخنان خود در رابطه با حوزه ی ساختمان و شهرسازی تصریح کرد: حرکت های ما در این عرصه طیّ دو دهه ی اخیر در مقایسه با دهه های قبل به معنای واقعی کلمه تفاوت و پیشرفت چشمگیری داشته بطوریکه بیش از 95 درصد از ساختمان های ما آئین نامه ی 2800 را رعایت کرده و در برابر زلزله های 6 الی بیش از 7 ریشتر مقاومت بالایی دارند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار