کد خبر: 943581
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان:
مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان با بیان اینکه هورامان نیازمند نگاه جامع مدیران کردستان است، گفت: مطالعات منطقه هورامان در قالب مطالعات مردم شناسی، باستان شناسی و علوم طبیعی، معماری، اسناد تاریخی، هوار نشینی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، پویا طالب‌نیا صبح امروز در اختتامیه نخستین نشست کارگروه منطقه‌ای ثبت جهانی هورامان اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان نیازمند نگاه جامع و همراهی مدیران ارشد کردستان است و پیشبرد این مسیر نیازمند تداوم جلسات این کارگروه است.

وی گفت: همراهی بخشداران بخش‌ها و به طبع آن دهیاران در روستاهای دارای بافت با ارزش در راستای حفاظت از این آثار ارزشمند مهم است.
مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان افزود: در نخستین فرصت دستورالعمل حفاظت از بافت‌های با ارزش از طریق بخشداری‌های منطقه هورامان به دهیاران ابلاغ می‌شود.

وی گفت: مطالعات منطقه هورامان در قالب مطالعات مردم شناسی، باستان شناسی و علوم طبیعی، معماری، اسناد تاریخی، هوار نشینی انجام شده است.

طالب‌نیا با بیان اینکه جغرافیای فرهنگی منطقه هورامان وسیع است، اظهار داشت: تیم‌های تحقیقاتی و اجرایی پایگاه هورامان در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در راستای تکمیل مطالعات مقدماتی پرونده ثبت جهانی انجام داده‌اند.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان افزود: ثبت جهانی هورامان مزیتی برای توسعه کردستان است و انجام این مهم هورامان را از حمایت‌های سازمان جهانی یونسکو بهره مند می‌کند.

وی با اشاره به نقش ثبت جهانی این منطقه در تامین امنیت نوار مرزی کردستان، گفت: دهیاران و بخشداران منطقه در مذاکره با سرمایه‌گذاران به نگاه جهانی به مناطق ثبت جهانی و حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی از بافت‌های ثبت جهانی شده اشاره کنند و به آنان اطمینان دهند سرمایه‌گذاری در هورامان با استقبال گردشگران مواجه می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر