کد خبر: 943570
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد
شهردار کرج گفت: تک تک مدیران مناطق 10 گانه شهرداری کرج در تعیین بودجه نهایی سال آینده نقش دارند و نباید از کنار این مساله به راحتی بگذرند.

علی اصغر کمالی زاده ادامه داد: بودجه سال قبل شهرداری کرج دو هزار و 100 میلیارد تومان بوده که با توجه به افزایش هزینه‌ها و نوسانات اقتصادی، افزایش آن برای سال 98 ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود:با توجه به شرایط موجود، در فرایند تعیین بودجه نمی‌توانیم به عقب برگردیم و باید بودجه نهایی سال آینده بیشتر از بودجه مصوب امسال باشد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود، توضیح داد: حدود 60 درصد از بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری مثل حقوق کارکنان می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: پیش بینی می‌شود سال آینده با افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق کارمندان و بدنه کارگری شهرداری مواجه باشیم که این افزایش، فربه تر شدن سهم هزینه‌های جاری شهرداری از بودجه را در پی دارد.

وی اظهار کرد: 40 درصد از بودجه شهرداری به حوزه عمران تعلق دارد که با توجه به پروژه‌های در دست اجرا و طرح‌هایی که کلید خواهد خورد، پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

کمالی زاده با بیان اینکه در تعیین بودجه عمرانی سال آینده مناطق 10 گانه، اولویت بندی صورت می‌گیرد، گفت: بودجه عمرانی سال آینده مناطق کرج بر اساس وسعت، جمعیت و طرح های اولویت‌دار، بین 250 تا 300 میلیارد تومان متغیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران مناطق باید متناسب با هزینه‌های خود به دنبال درآمدزایی باشند، افزود: مناطق حوزه‌های اصلی درآمدزایی برای شهرداری هستند به همین دلیل باید به سمت کسب درآمدهایی پایدار و قطعی پیش بروند.

کمالی زاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که بودجه فرهنگی جداگانه‌ای به هر منطقه اختصاص داده شود تا مدیران مناطق بتوانند طرح‌های این حوزه را با دست باز اجرایی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار