کد خبر: 943551
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
شکست فنی بارسا با تصمیم عجیب والورده
نگاه رسانه‌های اسپانیا آخر هفته گذشته به کوپا‌دل‌ری و نتایج جالب توجه آن بود، خصوصاً اتفاقی که برای آبی‌واناری‌ها رخ داد و مطبوعات این کشور را به واکنش واداشت.
شميم رضوان
سرویس ورزش جوان آنلاین: مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا در حالی پنج‌شنبه آغاز شد که بارسا با تصمیم عجیب سرمربی خود تن به شکست داد، اما رئال موفق به کسب یک برتری پرگل شد تا شانس خود را برای کسب جام کوپا‌دل‌ری از رقیب سنتی‌اش بیشتر کند.
 
هدیه والورده به سویا‌
می‌توانست آه لوانته باشد، آن‌ها معترض بودند که بارسا در بازی رفت یک‌هشتم نهایی از چومی، یکی از بازیکنان تیم دوم خود که پنج اخطاره بوده، استفاده کرده، اما اعتراض لوانته چهار روز بعد از ۴۸ ساعت قانونی باعث شد تا آن‌ها راه به جایی نبرند و کمیته استیناف هم رأی به حضور بارسا در یک‌چهارم نهایی بدهد. مرحله‌ای که البته با شکست ۲ بر صفر بارسا برابر سویا در ورزشگاه سانچس پیسخوان آغاز شد تا کار آبی‌واناری‌ها را در ادامه دشوار کند.
همه نگاه‌ها بعد از بازی به والورده بود. او به‌زعم بسیاری مقصر اصلی این باخت بود، آن هم با نشاندن مسی، ستاره بی‌چون و چرای تیمش روی نیمکت. با این حال سرمربی بارسا در حمایت از تصمیم خود و استراحت دادن به مسی تأکید کرد که از نشاندن او روی نیمکت اصلاً پشیمان نیست. سوارس نیز به پشتیبانی از سرمربی تیم گفت که غیبت مسی بهانه خوبی برای نتیجه رقم خورده نیست، اما این باخت تاوان سنگینی برای آبی و اناری‌ها داشت، نه فقط، چون کار این تیم را برای صعود به نیمه‌نهایی در بازی برگشت سخت کرده، بلکه از آن جهت که رسانه‌های اسپانیا به زوم کردن روی نیمکت‌نشینی مسی تحلیل‌های مشابهی نوشتند با این مضمون که نبود این بازیکن می‌تواند یک جام را از بارسا بگیرد و این می‌تواند روحیه تیمی کاتالان‌ها را خدشه‌دار کند، وقتی زحمات و تلاش‌های هیچ کدام دیده نمی‌شود یا تصور می‌شود که همه آن‌ها در کنار مسی است که می‌توانند به نتیجه دلخواه دست یابند و بی او هیچند!
یک‌چهارم نهایی کوپا‌دل‌ری با باخت ۲ بر یک برای بارسا به یک بحران نهفته تبدیل شد، بحرانی که بدون شک اگر والورده نتواند فکری برای خلاصی از آن کند، می‌تواند کمر تیمش را بشکند و آبی‌واناری‌ها را به دردسر بیندازد، خصوصاً در شبی که بارسا با شکستی انتقادآمیز یک‌چهارم نهایی جام حذفی را آغاز کرد، رقیب سنتی‌اش رئال با هر مکافاتی که بود بازی را با پیروزی به پایان برد تا باخت شاگردان والورده بیش از پیش به چشم بیاید. البته والورده معتقد است خودش می‌دانسته که بازی دادن به خرید جدید تیمش و نشاندن مسی روی نیمکت ریسک است، اما جام حذفی برای او و شاگردانش تمام نشده و هنوز فرصت برای جبران هست. ماچین، سرمربی سویا، اما بابت عدم استفاده از مسی در این بازی از همتای خود روی نیمکت بارسا تشکر کرد و پیروزی تیمش را تأثیر عدم حضور ستاره آبی‌واناری خواند.

برتری سخت، اما پرگل
رئال هم البته کار ساده‌ای برای نخستین بازی این مرحله از رقابت‌های کوپا‌دل‌ری نداشت. کهکشانی‌ها خیلی زود دروازه‌شان توسط خیرونا باز شد. اتفاقی که شاید بر هیجان بازی افزود، به طوری که در طول ۹۰ دقیقه بار‌ها دو تیم از یکدیگر پیش افتادند و همین تلاش باعث شد بازی در طول ۹۰ دقیقه، شش گل به همراه داشته باشد که سهم سفیدپوشان چهار گل بود و این باعث شد بازی را به سختی، اما با نتیجه ۴ بر ۲ به پایان برسانند، آن هم به لطف راموس که جدا از واسکز و بنزما که گل اول و آخر رئال را در این بازی زدند، دو مرتبه دروازه خیرونا را باز کرد تا کار تیمش برای بازی برگشت و صعود به نیمه‌نهایی ساده‌تر و خیال سانتیاگو سولاری راحت شود. این پیروزی بی‌شک بی‌ارتباط با آشتی هواداران این تیم در ابتدای هفته گذشته و حضور پرتعداد آن‌ها در سانتیاگو برنابئو و بازی با سویا نیست که با برتری مقتدرانه سفید‌پوشان همراه بود و شروع قابل قبول در یک‌چهارم نهایی جام حذفی را نیز به دنبال داشت. موفقیتی که بدون شک بهترین فرصت برای سانتیاگو سولاری است تا اوضاع تیمش را سروسامان دهد و از فاصله ۱۰ امتیازی رئال با بارسا و پنج امتیازی این تیم با اتلتیکو در جدول رده‌بندی لالیگا بکاهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار