کد خبر: 943524
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
گفت‌وگوی «جوان‌آنلاین» با جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره جشنواره فیلم «فجر»
جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم «فجر»، در خصوص کم و کیف این جشنواره گفت: جشنواره فجر مهم‌ترین رویداد هنری کشور است و با توجه به اهمیتش همه فیلمسازان دوست دارند در این رویداد بزرگ شرکت کنند.
بهنام صدقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره برگزاری و کم و کیف این دوره از جشنواره «فجر» به «جوان آنلاین» گفت: با توجه به اینکه بنده این روز‌ها اطلاعات کمی در مورد جشنواره فجر دارم و حقیقتاً خیلی اخبار مرتبط با آن را پیگیری نکرده‌ام، نظر دادن راجع به جشنواره فیلم فجر کمی برایم دشوار است، اما با توجه به اسامی که شنیده‌ام اطمینان دارم این دوره یکی از دوره‌های خوب جشنواره فیلم فجر از نظر سطح کیفی فیلم‌ها خواهد بود.
جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقد‌هایی که به کم بودن فیلم‌های انقلاب در این رویداد می‌شود، می‌گوید: درست است که جشنواره فیلم فجر به بهانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ولی لزوماً نباید همه آثاری که در این جشنواره است حتماً فیلم‌های با موضوع انقلاب باشند. به نظرم یک فیلم اجتماعی سیاسی و حتی کمدی خوب می‌تواند یک فیلم انقلابی خوب باشد. الماسی افزود: من به عنوان کسی که دوره‌های مختلفی داور جشنواره فجر بوده‌ام، معتقدم هدف جشنواره‌هایی مثل «کن» مشخص است. «کن» هم به دنبال منافع اقتصادی است و هم تأثیر سلیقه‌ای در کالا‌های لوکس در دنیا دارد. گاهی هم از طریق برخی کالا‌ها درآمد‌های هنگفتی کسب می‌شود و از این مهم بهره‌برداری می‌شود. باید هدف «فجر» هم بیش از پیش مشخص شود.
الماسی می‌افزاید: به نظرم جشنواره فجر از نظر کیفیت فیلم‌ها دارای سطح کیفی بالا و قابل قبولی است. نشان داده که هر ساله می‌تواند جای مناسبی برای ظهور و بروز چهره‌ها و فیلم‌های خوب سینمای ما باشد. به نظرم از جمله مشکلات این جشنواره مشخص نبودن هدف کلی این جشنواره است.
جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در خاتمه تأکید می‌کند: در کل من معتقدم برخی مفاهیم همچون کلماتی مثل لاکچری و سلبریتی امروزه در حوزه فرهنگ مد شده و شاید عمر آن‌ها به یکی دو سال نرسد. این واژه‌ها به تازگی وارد ادبیات فرهنگی کشور ما شده‌اند، اما جشنواره‌های مهم و قدیمی همچون فجر نیاز به بازنگری بیش از پیش دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار