کد خبر: 943510
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
با برگزاری دیدار‌های فینال، نفرات برتر رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند.
جوان آنلاین: دیدار‌های فینال سی و نهمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی به مدت دو روز در سالن شهید سروندی شهر اندیمشک استان خوزستان برگزار و چهره نفرات برتر این رقابت‌ها مشخص شد.
در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم، مصیب اکبری از شهر ری با نتیجه قاطع ۷ بر ۲ از سد رضا خدری دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان گذشت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهرداد مردانی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برابر علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جوانان جهان ۲۰۱۸ با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم، سامان عبدولی که از حمایت شدید هزاران تماشاگر حاضر در سالن برخوردار بود در یک کشتی سخت و زیبا در حالی که ۲ بر صفر از محمد نوربخش از تهران پیش بود با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. سعید عبدولی برادر سامان نیز در با حضور در کنار میز داوران نسبت به قضاوتشان انتقاد کرد و حتی با محمد بنا نیز صحبت کرد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمد الیاسی دیگر کشتی گیر خوزستانی و نفر پنجم جهان برابر بهرام معروف خانی ۳ بر ۲ پیروز شد.
در وزم ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا گرایی نفر سوم آسیا در همان یک دقیقه نخست و با شگرد سالتو بارانداز با نتیجه ۹ بر صفر آزاد علی‌اف از آذربایجان را شکست داد و به مدال طلای این وزن رسید.
در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی چهره شاخص تیم ملی و دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در یک کشتی زیبا و سخت که با اجرای پرقدرت فن سالتو بارانداز همراه بود، مقابل رسول گرمسیری دیگر چهره با تجربه کشتی فرنگی با نتیجه قاطع ۵ بر صفر پیروز شد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز جمال اسماعیلی با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد عباس مهدی زاده گذشت.
در وزن ۸۷ کیلوگرم، یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان و فرنگی کار با تجربه تیم ملی در دیداری حساس برابر مهدی فلاح به سختی و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ به برتری رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم، حسن آریایی نژاد برابر آلخاندرو روسیلو از کوبا بیشتر از ۴۵ ثانیه برابر قدرت بدنی بسیار بالای این حریف دوام نیاورد و ۸ بر صفر شکست خورد.
اما در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، اسکار پینو هیندز از کوبا که ۲ مدال برنز جهان را در اختیار دارد و در این رقابت‌ها با قدرت بدنی بالا همه حریفانش را قاطعانه شکست داده بود در دیدار فینال برابر شهاب قوره جیلی دارنده مدال برنز جوانان آسیا نیز با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و مدال طلای جام تختی را بر گردن آویخت.

اسکار پینو هیندز پیش از این نیز به ترتیب ۸ بر صفر مسعود نعمت چگانی، ۵ بر ۳ امیر قاسمی منجزی و ۵ بر یک امیر محمد حاجی پور را شکست داده بود.

محمد بنا سرمربی تیم ملی نیز که عضو کمیته فنی این رقابت‌ها بود مانند همیشه با فریاد از روی سکو در برخی مواقع کشتی گیران ایران را هدایت می‌کرد.

نتایج مبارزه‌های فینال در کلیه اوزان برگزار شده به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: رضا خدری ۲ – مصیب اکبری ۷،

۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی ۴ – علیرضا نجاتی یک

۶۳ کیلوگرم: سامان عبدولی ۲– محمد نوربخش ۳،

۶۷ کیلوگرم: محمد الیاسی ۳ – بهرام معروف خانی ۲،

۷۲ کیلوگرم: آزاد علی اف از آذربایجان صفر – محمدرضا گرایی ۹،

۷۷ کیلوگرم: رسول گرمسیری صفر - محمدعلی گرایی ۵،

۸۲ کیلوگرم: عباسی مهدی زاده صفر – جمال اسماعیلی ۹،

۸۷ کیلوگرم: یوسف قادریان ۵ - مهدی فلاح ۴،

۹۷ کیلوگرم: حسن آریایی نژاد صفر - الخاندرو روسیلو کیندلان از کوبا ۸،

۱۳۰ کیلوگرم: شهاب قوره جیلی یک – اسکار پینو هیندز (کوبا) ۳

انتهای پیام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار