کد خبر: 943445
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
پس از انقلاب:
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه از رشد 84 درصدی آسفالت جاده های ارومیه خبر داد.

صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین برنامه های کشور و در زیرمجموعه حوزه راهداری است چرا که ارائه گزارشی از آمار و اطلاعات قبل و بعد انقلاب خود نمونه بارزی از دستاوردها علی الخصوص در بخش راه و راهداری است.

وی، با بیان رشد 84 درصدی روستاهای آسفالته قبل و بعد انقلاب در ارومیه، تصریح کرد: مجموع کل روستاهای آسفالته قبل انقلاب 101 روستا بوده که این رقم در سالهای بعد انقلاب تاکنون به 420 روستا رسیده است این در حالیست که ارومیه دارای 611  روستا می باشد.

حبیب زاده، در ادامه با اشاره به تشریح جزئیات آسفالت راههای روستایی قبل و بعد انقلاب ، افزود: با توجه به آمار 10 ساله حوزه راهداری ،میزان پیشرفت عمران و آبادانی روستاها براساس معیارآسفالت تعداد روستاها از سال 57 تا سال 67  به میزان 18 درصد  رشد،از سال 67 تا 77 به میزان 23 درصد و این مقدار از سال 77 تا 87 با رشد 45 درصدی و در نهایت براساس آخرین گزارش آماری این میزان در سال 87 تا 97 به رشد 84 درصد دست یافته است.که این خود گویای دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه ویژه دولت به بحث توسعه روستایی است.

این مقام مسئول، در ادامه خبر از 20 پروژه آماده افتتاح ارومیه در ایام دهه فجر داد وتصریح کرد: این پروژه ها  در بخش های مرکزی ،انزل ،نازلو و سیلوانا با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد   و 700 میلیون ریال آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه، در ادامه به بهره مندی 91 درصدی  خانوار روستایی از راه آسفالته اشاره کرد و اذعان داشت: پیشرفت آمار روستاهای آسفالته قبل از انقلاب از 17 درصد به 69 درصد قابل ملاحظه است.

وی، در پایان نگاه گذرایی به 28 پروژه به اتمام رسیده طی دو سال اخیر کرد و گفت: طی سال 96 و 97 ،28 پروژه عمرانی در بخش های  مختلف شهرستان ارومیه با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد ریال به اتمام رسیده و   15 هزار خانوار روستایی از مزایای راه آسفالته مناسب و مطابق با شاخص های استاندارد کشوری برخوردار شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر