کد خبر: 943438
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: در حوزه کشاورزی با هدف توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی 120 مجوز راه‌اندازی این صنایع صادر شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: محور اصلی این جلسه در هفته جاری روی صنایع تبدیلی بوده به طوری که هم اکنون بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن تولید محصولات متنوع کشاورزی را در استان اردبیل شاهد هستیم که قرار است با تکمیل پایاب سد خدافرین یک میلیون تن به این ظرفیت افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد با محوریت جهاد کشاورزی آمار دقیق از تولید محصولات متنوع و نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی احصاء شده تا به صورت یک بسته اجرایی و عملیاتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا فرصت سرمایه‌گذاری‌های بومی و غیربومی در مناطق مختلف استان فراهم آید.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: ما با توسعه صنایع تبدیلی هم به ایجاد اشتغال و هم ارزش افزوده محصولات تولیدی و صادراتی کمک خواهیم کرد که مقرر شده گام‌های جدی در رونق گرفتن این بخش با محوریت جهاد کشاورزی برداشته شود.

بهنامجو ادامه داد: قرار شد به جای دو متولی در این حوزه شامل سازمان صمت و بانک کشاورزی مسئولیت این کار به جهاد کشاورزی واگذار شود تا در یک هدفگذاری چهارساله توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی به درستی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر 255 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و برای 120 سرمایه‌گذار جدید نیز مجوز راه‌اندازی صنایع تبدیلی صادرات محور صادر شده که امیدواریم زمینه فعالیت آنها نیز فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: قرار نیست در محصولاتی که ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در آنها اشباع شده مجوز جدیدی صادر شود بلکه مقرر شده صنایع تبدیلی و تکمیلی با ارزش افزوده بالاتر، اشتغال بیشتر و توانمند در کاهش فقر و تولید ثروت در جامعه حمایت شده و توسعه صادرات محصولات این صنایع هدفگذاری شود.

بهنامجو تصریح کرد: در هفته آینده باید افق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به ویژه با در نظر گرفتن تکمیل طرح عظیم پایاب سد خدافرین نهایی شده و برای تصویب در اختیار ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

وی تنوع تولید محصولات کشاورزی را در استان اعم از زراعی، باغی، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، سیب‌زمینی، ذرت، بادام زمینی و ... یادآور شد و اظهار کرد: ما هیچ کمبودی در تامین زمین و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران نداریم و تلاش می‌کنیم تا به جای فعال کردن واحدهای تولیدمحور به واحدهای صادرات محور و بازارمحور بیش از گذشته بها دهیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اینکه در استان اردبیل 53 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فعال هستند خوشحالیم ولی می‌توانیم این ظرفیت و توان را بیش از این نیز ارتقا دهیم.

بهنامجو گفت: در کنار تولیت این کار توسط جهاد کشاورزی باید این سازمان الگوی کشت مناسبی را نیز هم‌راستا با توسعه صنایع تبدیلی ارائه کند تا محصولات باارزش افزوده بیشتر کشت شده و وارد بازار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر