کد خبر: 943420
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه روابط عمومی نقش کلیدی در اعتمادسازی و امیدآفرینی در جامعه دارد، گفت: روابط عمومی‌ها یکی از بخش‌های مهم، اساسی و تاثیرگذار در هر نهاد و دستگاه به شمار می‌رود، چرا که به‌عنوان سيستم و پل ارتباطي بين مسوولان، مردم و جامعه مطرح است.

میررضا مجیدی  در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۳ کشور در این دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: دانشگاه تبریز در دهه 20 با  ایجاد دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با وجود داشتن 21 دانشکده، 10 مرکز پژوهشی، چندین دانشکده اقماری و 800 نفر هیات علمی که 50 درصد آنها رتبه علمی دانشیار به بالا هستند، به عنوان یکی از دانشگاه جامع، برتر و سطح کشور است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در این دانشگاه 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 40 درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است، از این رو دانشگاه تبریز از بدو تاسیس تا به امروز نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تربیت نیروی انسانی کشورمان در بخش‌های مختلف داشته است.

مجیدی  با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در امر گسترش آموزش عالی در منطقه و جهان نیز نقش برجسته و ارزنده‌ای داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون این دانشگاه با 153 دانشگاه از کشورهای مختلف جهان تفاهم‌نامه همکاری دارد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این دانشگاه در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود نقش مهم و تاثیرگذاری در تحولات این منطقه و کشورمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته است، تصریح کرد: دانشگاهیان دانشگاه تبریز و به ویژه دانشجویان این دانشگاه در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی جزو پیشگامان کشور بوده‌اند که نمونه بارز این امر تقدیم اولین شهید در قیام 29 بهمن، شروع انقلاب فرهنگی از این دانشگاه و به خصوص پشتیبانی علمی و تجهیزاتی از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

به گفته وی دانشگاه تبریز همچنین در طول فعالیت خود، بزرگانی زیادی را در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... برای اقتدار و شکوفایی کشورمان تربیت کرده که نمونه بارز آن شهید مهدی باکری، فرمانده 31 لشکر عاشورا و محمد حسن کسایی، فرمانده گردان انصار جهاد‌سازندگی، شهید بهروز پورشریفی فرمانده مهندس رزمی و ... از سرداران و فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

مجیدی در ادامه به نقش و رسالت روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و نهاده‌ها اشاره کرد، یادآور شد: روابط عمومی‌ها یکی از بخش‌های مهم، اساسی و تاثیرگذار در هر نهاد و دستگاه به شمار می‌رود، چرا که به‌عنوان سیستم و پل ارتباطی بین مسوولان، مردم و جامعه مطرح است.

 وی افکارسنجی با توجه به نیاز روز جامعه، انعکاس نظرات و دیگاه مردم به مسوولان، اعتمادسازی و ایجاد امید در جامعه  را از جمله رسالت روابط عمومی‌ها در هر دستگاه و نهاد بیان کرد و خاطر نشان کرد: فعالان این حوزه وظایف سنگینی را در قبال جامعه و دستگاه حوزه فعالیت خود بر عهده دارند که با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، برقراری ارتباط چند سویه و بدون هرگونه تبعیض بین مردم و سازمان و صداقت در این حرفه می‌توان در این راستا موفق عمل کرد.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر