کد خبر: 943404
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
جدال نفسگیر برای رسیدن به نیمه‌نهایی
جمع هشت تیم برتر آسیا با اضافه شدن قطر در پی پیروزی برابر عراق در یک‌هشتم جمع شد.
دنيا حيدری
سرویس ورزش جوان آنلاین: قطر آخرین تیمی بود که جواز حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را گرفت و خود را در بین هشت تیم برتر قاره جای داد تا یکی از شانس‌های کسب جام هفدهم باشد، آن هم با پیروی یک بر صفر برابر عراقی که به‌زعم بسیاری یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ این کشور و جزو مدعیان بود که البته موفق به صعود از یک‌هشتم نهایی نشد!

بدشانسی در یک‌چهارم
حساسیت جام هفدهم با رسیدن به مرحله یک‌چهارم به اوج خود رسیده، به طوری که از هشت تیم صعودکننده به این مرحله بدون شک چهار تیم از مدعیان اصلی کسب جام هستند که باید دید می‌توانند از این مرحله به سلامت عبور کنند و در بین چهار تیم نهایی جای گیرند، یا نه. موفقیتی که بدون تردید کار چندان ساده‌ای نیست، جز کره جنوبی و ویتنام، شش تیم دیگر حاضر در این مرحله برخی بازیکنان اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و این می‌تواند کار آن‌ها را به مراتب سخت‌تر کند. وحید امیری از ایران، عبدالکریم حسن و عاصم مادیبو از قطر، خمیس اسماعیل از امارات، تام راجیک از استرالیا، یوشینوری موتو از ژاپن و ژانگ لینپنگ از چین نفراتی هستند که در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به دلیل محرومیت نمی‌توانند تیم‌های خود را همراهی کنند. علاوه بر این، چینی‌ها به احتمال فراوان فنگ ژیائوتینگ، مدافع ۳۳ ساله خود را نیز به دلیل مصدومیت برابر ایران به همراه ندارند.

سد آخر
رقابت‌های این مرحله از ساعت ۱۶:۳۰ امروز با مصاف ویتنام و ژاپن آغاز می‌شود. ویتنامی که بعد از دو شکست برابر ایران و عراق به لطف پیروزی در آخرین بازی مرحله گروهی صعود کرد و با حذف شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها و عبور از سد اردن در ضربات پنالتی خود را در جمع هشت تیم برتر جام جای داد، آن هم در حالی که تاکنون تنها یک مرتبه به مرحله حذفی راه یافته بود و با شکست برابر عراق به کار خود پایان داده بود، اما حالا حضور در یک‌چهارم نهایی را نیز تجربه می‌کند. با وجود این، عبور از یک‌چهارم کار چندان ساده‌ای نیست. حریف ویتنام این‌بار یمن یا اردن نیست که با یک فوتبال منطقی بتواند از عهده آن برآید. تیم سوم گروه D. این‌بار با ژاپن بازی دارد، یکی از قدرت‌های آسیا که بعد از سه برد در مرحله گروهی قاطعانه به یک‌هشتم رسید و با کنار زدن عربستان در جمع هشت تیم برتر جای گرفت و بی‌تردید هدفی جز بالا بردن جام قهرمانی ندارد و عبور از این سد برای ویتنام کار ساده‌ای نیست.

دوئل حساس
پرونده یک‌چهارم نهایی جمعه و بعد از برگزاری دو دیدار باقیمانده از این مرحله بسته می‌شود. عصر جمعه و ساعت ۱۶:۳۰ کره‌جنوبی با قطر دیدار خواهد کرد. چهار سال قبل کره با شکست برابر استرالیا در گام آخر به نایب‌قهرمانی رضایت داد، اما این‌بار آن‌ها با بنتو سرمربی سابق تیم ملی پرتغال به دنبال قهرمانی هستند. کره هر سه بازی مرحله گروهی را با برد پشت سر گذاشته، درست همانند قطر که در این رقابت‌ها خوب و قدرتمند ظاهر شده، اما یک‌هشتم نهایی برای دو تیم با پیروزی‌های نه‌چندان قاطع به پایان رسید. کره به سختی بحرین را ۲ بر یک برد و قطر با نتیجه شکننده یک بر صفر عراق را حذف کرد و حالا دو تیم باید در یک دوئل برابر برای حضور در جمع چهار تیم برتر جام به مصاف هم بروند و پیش‌بینی برنده این بازی کار چندان ساده‌ای نیست. تکلیف آخرین تیم مرحله نیمه‌نهایی بعد از بازی ساعت ۱۹:۳۰ امارات و استرالیا مشخص می‌شود. امارات که دومین میزبانی جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، امیدوار است خاطرات سال ۹۶ را با حضور در فینال زنده کند، هرچند که این تیم به‌رغم هزینه فراوان و حضور در فینال و هدایت آلبرتو زاکه‌رونی نمایش قابل قبولی نداشته است. با وجود این، رسانه‌های این کشور با زدن تیترهایی، چون «کانگورو‌ها شکار بعدی امارات» سعی دارند تا جو را به سود این تیم تغییر دهند. حال آنکه عبور از سد مدافع عنوان قهرمانی کار چندان ساده‌ای نیست و شکست در گام نخست برابر اردن نمی‌تواند دلیل خوبی برای آسان بودن کار میزبان برای راهیابی به نیمه‌نهایی باشد. البته کانگورو‌ها تا اینجای کار آن قدرت همیشگی را به نمایش نگذاشتند و ازبکستان را هم با خوش‌شانسی شکست دادند. با این حال، این تیم مدافع عنوان قهرمانی است که با تکیه بر بازی قدرتی، حریف سرسختی برای میزبان خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار