کد خبر: 943287
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: پسماند و مدیریت آن از مسائل اصلی شهر و روستاهای بوده و بیشتر شهرهای استان در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.

مرتضی علیخانی  در مراسم تودیع و معارفه شهردار عجب شیر افزود: شهرداری ها علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تفکیک زباله از مبداء باید با مشارکت دستگاه های مرتبط، تشکل های مردم نهاد و مردم نسبت به مدیریت مناسب پسماند در محیط شهری اقدام کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به پسماند و محیط زیست که معضل بیشتر شهرهای استان است گفت: 70درصد پسماندها در محیط شهری و 30درصد در محیط روستایی تولید می شود.
علیخانی با اشاره به اینکه تفکیک زباله در محیط خانه بای انجام شود گفت: در صورت تحقق این امر بیش از 70درصد هزینه های جاری شهرداری ها کاهش پیدا می کند.
وی افزود: تولید زباله در ایران روزانه بیش از دو کیلوگرم و در کل دنیا در حدود 600 گرم است که باید با برنامه های فرهنگی این رقم را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر ایجاد درآمد زایی پایدار در شهرداری‌ ها گفت: شهرداری‌ها باید به عنوان یک نهاد اجرایی، درآمدزایی کنند و مشارکت مردم در امور شهری را بیشتر کنند که متاسفانه تاکن.مون این چنین نشده است.
در این مراسم رضا رحمت اللهی به عنوان شهردار جدید عجب شیر معرفی و از تلاش‌های شهریار قادری تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر