کد خبر: 943251
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واگذاری نیروگاه حرارتی شازند غیرکارشناسی است و واگذاری آن بدون کارشناسی لازم مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد که قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واگذاری نیروگاه حرارتی شازند غیرکارشناسی است و واگذاری آن بدون کارشناسی لازم مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد که قابل جبران نیست.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با کارکنان نیروگاه حرارتی شازند با اشاره به تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه‌ها اظهار داشت: درحال حاضر در همه نقاط ایران زیرساخت‌های نیروگاهی وجود دارد و با تلاش نیروهای متخصص حتی در اوج گرمای تابستان نیز برق قطع نمی‌شود، در صورتی که قبل از انقلاب اسلامی تولید انرژی الکتریکی تنها با چند نیروگاه در کشور انجام می‌شد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی، نیروگاه‌های تولید انرژی با مشارکت گسترده و متعهدانه متخصصان داخلی توانسته در این حوزه عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارد و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بیان دستاوردهای نظام اسلامی در بخش نیرو از ضروریات است و مردم باید از آن آگاهی‌های لازم را داشته باشند، زیرا این حوزه اقدامات مهم و ماندگاری را انجام داده و دارای ظرفیت‌های بالایی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید بر اصلاح الگوی مصرف از طریق قطع وابستگی، حفظ منابع موجود و دستیابی به استقلال کامل تکیه و آن را در جامعه نهادینه کرد.

وی عنوان کرد: مصرف هدفمند انرژی الکتریکی در بخش‌های مختلف، سرمایه‌ای است که نباید از آن غافل بود، دست‌ یافتن به الگوی مصرف مطلوب انرژی با شعار و وعده محقق نمی‌شود و برای تحقق این مهم راهکارهای عملی و بسترسازی نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر این موضوع که این انرژی‌ها متناسب با ظرفیت کشور توسعه نیافته‌اند، واقعیتی انکار نشدنی است، با توجه به این که انرژی‌های فسیلی پایان‌پذیر هستند باید راهبردهای توسعه‌ای در این بخش با سرعت بیشتری جامه عمل بپوشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: واگذاری نیروگاه حرارتی شازند غیرکارشناسی است، این واحد تولیدی با بهترین شرایط در مدار تولید قرار دارد و واگذاری آن بدون کارشناسی لازم مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد که قابل جبران نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار